Pervitin
Jíra
Ahojky mám menší dotázek, mám přítelkyni, která dva roky bere to svinstvo nitrožilně. Docela bych jí rád pomohl přestat, ona někdy přestat chce a někdy ne podle nálady. Dá se jí vůbec nějak pomoci???? Nebo mám jít od toho ? A nechat jí spadnout až na dno???? Mám takový pocit že ona sama to nezvládne i když se opravdu někdy moc snaží přestat ale vždy jí to přemůže. Poraďte co dělat nebo na koho se obrátit? Děkuji Jíra

Odpověděl:
Dobrý den Jíro, když se někdo z blízkých lidí kolem nás potýká se závislostí, projeví se to většinou i na nás samotných. Otázky zda pomáhat, nebo ne a jestli to má vůbec smysl, visí ve vzduchu. Nejistota, zklamání a spousta emocí. Podle mě se dá říct, že je na každém, aby se rozhodl, jak moc chce pomáhat - kam až chce zajít. Důležité je dát si určitou hranici, přes kterou už "nejede vlak". Zkrátka pomocná ruka nemůže být nabízena stále i za cenu, že Vy sám byste tím trpěl. Ale k tomu, co můžete zkusit: určitě přítelkyni nabídněte kontakt s nějakým zařízením, kde jí mohou pomoci s drogami přestat. Stejně tak i Vy se můžete s někým z odborníků spojit a probrat Vaší situaci - co dělat, jak pomoci nejlépe a podobně. Pokud dáte vědět, odkud jste, pošleme Vám kontakt na zařízení, které můžete doporučit přítelkyni a pokud máte zájem i kontakt na zařízení, kam se můžete obrátit Vy sám. Máte zájem? Dejte vědět a držím palce. Štěpán Veis