pervitin
lucky
Dobrý den,mám takový problém.Sice se netýká mě ale mého bratra.Můj bratr už asi rok bere pervitin,kdysi si ho píchal ale ted už ho jenom šnupe.Ale ted začneme o tom co mě trápí.Posledních 14dní si to nevzal ale díky tomu přestal jíst a pít a jenom leží v postely.Dokonce přestal s každým komunikovat,už ani s mámou nechce mluvit.Máma my říkala,že už mluvil i o tom že by chtěl umřít.Já ale nechci aby se mu něco stalo a proto vám taky píšu.Chci vědět,zda se mu dá nějak pomoc.A taky mě zajímá proč to všechno dělá,zda je to jen abstinenční příznak a nebo to chce on sám už vzdát.Děkuji předem za odpověd

Odpověděl:
Dobrý den, začal bych od konce Vašeho dotazu, tedy tím, co se asi s bratrem děje. Podle toho co popisujete si myslím, že prochází tím, co běžně probíhá, když někdo po delší době braní s pervitinem přestane. Svět ho nebaví, je bez energie a může i někdy říkat, že by radši nebyl. Může to tak být, ale i nemusí. Naneštěstí se to takhle na dálku nedá poznat. Každopádně, kdyby to tak s bratrem vypadalo i dál, mělo by se s tím něco udělat. Pokud by opravdu přestal jíst a pít a hovořil by o sebevraždě (případně jí vyhrožoval), stálo by za to, spojit se s nějakým odborníkem, probrat situaci a případně zajistit lékařskou péči. Doufám, že to ale tak daleko nezajde. Bratrovi můžete určitě pomoct. Prvním krokem už je Vás dotaz. Bratr prochází těžkým obdobím a pokud se opravdu rozhodl s pervitinem přestat, čeká ho hodně práce. Všechno půjde snáz, pokud využije služeb některého ze zařízení, které se specializují na léčbu závislosti. Je jich mnoho a dá se tedy i vybírat. Jako první by bylo na místě se spojit s odborníkem, který zhodnotí jeho stav a společně pak mohou vybrat vhodnou léčbu. Vy tedy můžete určitě pomoct tím, že bratrovi předáte informace o tom, na koho se může obrátit. Taky mu můžete pomoct rozhoupat se a udělat ten první krok, který bývá nejtěžší. Bude dobře, když uvidí, že má Vaši podporu. Pokud tedy chcete, můžeme Vám poslat kontakt na zařízení, na která se může bratr obrátit. Jenom napište, odkud jste. Zdravím Vás, Štěpán Veis