závislost na pervitinu
lex74
Dobrý večer.Mám dotaz,chodím s dívkou,která brala pervitin nosem.Jsou to dva měsíce co to prý měla naposledy a předtím byla závislá čtyři roky.Tvrdí,že jsem to já kdo jí pomáhá nebrat.Má stavy nespavosti v noci a je i náladová,prý jsou to účinky po závislosti.Jak poznám,že je čistá.Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, příznaky které popisujete mají abstinující uživatelé pervitinu poměrně často. Může to tedy být pravda. Vaše podezření je ale pochopitelné. Po 4 letech braní se ze dne na den abstinuje těžko a napoprvé to zvládne málokdo. S jistotou nelze poznat, jestli je čistá nebo ne. Musel byste jí testovat, což se mi nejeví jako ideální řešení, protože to velmi nabourává důvěru mezi partnery. Pokuste se o problému co nejvíce komunikovat. Vaše partnerka pravděpodobně bojuje s chutěmi na pervitin a jinými velmi nepříjemnými stavy. Pokuste se jí dát prostor pro to, aby o tom mohla mluvit. Měli byste také mluvit o tom, co se stane, když si znovu dá. Není to nic neobvyklého a většina krátce abstinujících se relapsu nevyhne. Neznamená to ale, že je vše ztraceno, pokud se jí to podaří včas zastavit. Tím vás nechci nabádat, abyste jí ralaps toleroval, ale kdyby se to stalo, měla by mít prostor o tom s vámi otevřeně mluvit. Závěrem bych vaší přítelkyni ještě doporučil, aby vyhledala služby nějakého doléčovacího centra. To je zařízení, které pomáhá lidem po absolvované léčbě nebo těm, kteří absitnují sami od sebe. Udržet abstinenci je velmi těžký úkol a vaše přítelkyně by měla vyhledat odbornu pomoc. Pokud budete potřebovat kontakt, napište odkud jste a něco najdeme. Držím palce. TN