pro Tomáše Nedvěda
maman
Dobrý den, děkuji za radu. Vim moc dobře o té variantě, nevyzkoušíš...nevíš...ale já vim, že to znamená konec veškerých rodinných vztahů, ztáta naprostý většiny kamarádů, s holkama (normálníma) je to taky pasé...jenomže když mu to povídám, mlčí a myslí si svoje....možná za to můžou i ty akce na kterých jednou za 3 měsíce dáme toho jednoho papíra...ale myslim, že je to přece jenom na každym z nás...jestli si uvědomuje že, tohle je strop, ktrej v zájmu eště normálního života musí zachovat...ale asi to bude otázka dospění a uvědomění si reality a "akcí"...dělat rozdíly, teď je akce zejtra končí a my dem zase studovat či do práce a uvidíme se za 3 měs...takhle to vidim já, už hodně krát mě a nakonec i jemu nabízeli jiný svinstva, razantně a s výsměchem sme odmítli a už víckrát ty lidi nepřišli..jenže teď to jen někde zaslechne...a už de jek pes co ucítí hárající fenu. No, budu dbát vašich rad a snad s sebou začnu tahat velký zrcadlo aby se viděl..když to nepomůže a přeroste mu to přes hlavu..má dost razantní mamku a ta už bude vědět.(to je ale krajní možnost)

Odpověděl:
Zdravím, no, co na to odpovědět...? Každý máme hranice trochu jinde. Směrem k návykovým látkám se vám povedlo si je nastavit tak, abyste minimalizoval riziko. Teď vás čeká stejný proces směrem ke kamarádovi, který má tutéž hranici zřetelně jinde a podstupuje tedy riziko daleko vyšší. Jinými slovy - zvažte, co všechno jste ochoten pro něj udělat. Příliš mnoho pomoci v tomto ohledu může působit kontraproduktivně, protože se tím dostanete do situace, kdy za něj přebíráte zodpovědnost na sebe. On potřebuje pravý opak - být okamžitě konfrontován se všemi důsledky svých činů. Jo, mimochodem - když jste zvažoval rizika experimentování s drogami, napadlo vás taky riziko, že může ulítnout váš kamarád a vy o něj kvůli tomu můžete přijít? Hodně štěstí. TN