alkohol a zbavení svéprávnosti
ira
Dobrý den,měla bych ještě jeden dotaz.Můj bratr (37) již několik let závislý na alkoholu , po dvou ústavních léčbách, po 6 měsících abstinence opět pije. On pouze pije,kouří a nejí. je z něj troska. Odmítá jakoukoliv lékařskou péči, ale bohudík nebo "bohužel"ještě nezkolaboval, a tak nemůžeme zavolat první pomoc. Je řešením zbavit člověka svéprávnosti, aby alespoň nemohl podepsat reverz v nemocnici a dal se tam trochu do hromady? I kyž to řešení také není, je to úředničina a potrvá nějaký měsíc, že?Už nevíme, jakým způsobem ho dostat do péče lékařů, nechceme čekat,až zkolabuje, neboť tím už jsme si prošli. Jsme bezradní, už nevím, jakým způsobem ho motivovat, mám pocit, že už není schopen o sobě reálně rozhodovat, ten alkohol ho pohltil. Pokud budete mít radu, jak motivovat, nebo jestli by i to zbavení svépravnosti mělo smysl, prosím, poraďte. Děkuji. Ira

Odpověděl: Jakub Minařík
Zbavení svéprávnosti není tak jednoduché, v zásadě taková omezení jsou možná jen za specifických podmínek. Nepatří mezi ně, že se někdo svobodně rozhodl, že se upije k smrti. Takže možnosti intervence jsou: -buď v situaci, kdy zkolabuje, nebo se jeho stav zhorší natolik, že bude v přímém ohrožení života -povede se vám jej přesvědčit Ohledně toho jak jej motivovat - není to snadné, nejrozumnější je zajít se někam poradit, existují pro to specializovaná centra pro blízké uživatelů drog. Je to však dlouhý proces.