pervitin
mamka
Můj syn 18 let užívá pervitin nitrožilně cca 2 roky.Snaží se stále přestat,když byl nezletilí tak jsme docházeli do drog.poradny,ale výsledky nic moc byl i na detoxu a následně v psych.léčebně ale jen 14 dní nešlo mu to tam,to bylo to před rokem a od té doby se stále jen snaží,vždy to má přibližně stejný průběh 10 až 14 dní je v pohodě doma s rodinou atd. pak znizne na 3 dny a pak zase doma cca dva týdny už jsme s manželem z toho na dně nejde prostě do nekonečna mu dávat stále poslední šanci.Po silvestru se to vyhrotilo tak ,že už jsme mu sbalili věci nakonec zůstal doma a šlo mu to moc dobře abstinoval 42 dní něl chutě,ale vždy se mu dařili překonat pak ale zase nevydržel a 3 dny byl v tahu,teď je z toho na dně moc ho to mrzí,že nevydržel brečel ,že si už nevěří poradtě mi jak mu mužu pomoci ať si zase věří,on má strach,že zase uplyne nějaká doba a pak i když nechce ,je to prý silnější než on tak si zase píchne. Do komunity moc nechce nedovede si představit ,že by byl někde zavřený.Je to v jádru moc hodný kluk,citlivý a pracovitý,ale nekdy mám pocit že mu ten perník maže mozek,protože ten fajň kluk se prostě ztratí a je tu feťák,který v ten moment nepřemýšli a jde ji to sehnat.Pak ho to všechno mrzí.,ale to už je pozdě jak se dá překonat delší doba ,on říkal,že ten poslední týden z tech 42 dní byl hrozný jak mu v té době muho pomoci nebo čím si umí pomoci sám ON OPRAVDU CHCE PŘESTAT, ale jak je zřejmé sám to nezvládá i když má podporu rodiny a z komonity tak má strach že by tam stejně dlouho nevydržel. skuzte něco vymyslet pro domácí lečbu,děkuji a naschle.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den, z Vašeho dotazu je zřejmé, že se velmi snažíte, aby syn přestal brát drogy. A syn se snaží a nejde mu to. Můžete si stanovit jasná pravidla, za kterých budete ochotní se synem soužít a on s Vámi. Pokud nebude schopen je dodržet, protože droga bude silnější, měli byste mít alternativu - nejlépe nějakou léčbu, na kterou by byl syn ochoten přistoupit. Vaše podpora může mít své meze, pokud chcete, aby syn se svou závislostí neco dělal. Z Vašeho dotazu je zřejmé, že se závislostí již potíže má. Mluvte s ním o jeho strachu z komunity nebo léčby, proč by tam nevydržel,... A také o svém, že se o něj bojíte, máte strach, že Vám ho drogy úplně zničí a seberou. Pokuste se nepřebírat jeho zodpovědnost za jeho život, nechte ho, aby se svou závislostí začal něco dělat, nejenom se snažil. Doporučila bych vám poradnu pro rodiče a rodinné příslušníky závislých, kde můžete o svých starostech hovořit a také získat podporu pro sebe. Myslím, že ji budete potřebovat, protože Vás i syna čekají náročné chvíle. Hodně štěstí, dp.