psycha
esther
Dobrý den, moje známá je závislá na tvrdých drogách. Zřejmě na heroinu, pokud správně počítám už to bude asi 4 roky. Je to mladá holka a záleží mi na ní, potřebuju ji dostat na léčení, jinak se bojím že snad i zemře, má hrozné psychické stavy. Halucinace, hlasy,...není schopna složit souvislou smysluplnou větu. Má otelké ruce a velké deprese. Prosím poraďte mi jak jí pomoci. děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
To, co popisujete, je pravděpodobně toxická psychoza, spíše než na heroin bych hádal pervitin, nebo kokain. K nějaké léčbě musí v zásadě být motivovaná, jinak je to k ničemu. Můžete udělat maximálně to, že zjistíte kontakty na léčebná zařízení a pokud se vám podaří jí přesvědčit, tak ji můžete doprovodit. Druhá možnost je, že pokud bude mluvit úplně z cesty a chovat se podivně, že zavoláte záchranku a oni jí odvezou do léčebny proti její vůli, protože je nebezpečná sobě či okolí. Nicméně, po odeznění stavu ji propustí, pokud ona sama nebude o léčbu stát.