ema
Dobrý den. Půl roku jsem závislá na opiu (vývary z makovic) a příští víkend jsem se rozhodla abstinovat. Chtěla jsem se tedy zeptat, co mám od toho očekávat? Taky jsem už měsíc nedostala menstruaci - může to být způsobeno touto drogou? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Můžete očekávat odvykací stav. Zimnice, průjem, zvracení, bolesti břicha a kloubů, poteče vám z nosu, nespavost, vlastně je to hodně podobné chřipce. 3 dny se to zhoršuje, pak se to začne zlepšovat. Nespavost může přetrvávat delší dobu, max ale asi měsíc. Jinak pomoci vám mohou: - Magne B6, Thiamin, vitaminy, minerály - Mátový a meduňkový čaj - přes den přiměřený pohyb, nepospávat, pravidelný režim Před zahájením abstinence vyhoďte zbytek máku do WC, jinak budete abstinovat tak max. den. A napište jak to dopadlo.