jak z toho
Špína
Co mám udělat když mám takovou ňákou "depku" jako že je všechno na h...o a že už to takhle nemá cenu? V takové chvíli bych nejraději utekla pryč s drogou!

Odpověděl: Martin Hulík
Bylo by asi fajn vyhledat pomoc odborníka, psychoterapeuta. Když nám napíšete odkud (zhruba) jste, můžeme zkusit sehnat vhodný kontakt. Vypadalo by to třeba tak, že za ním budete jednou týdně docházet a hodinu s ním mluvit o svých pocitech, starostech, jak se vám daří, jak vycházíte se svými blízkými. Pomůže vám to lépe se vyznat sama v sobě, najít nový elán do života a začít úspěšně řešit problémy, které vás trápí.
A než začnete někam docházet, pár triků na depku: je potřeba s ní bojovat hned jak přijde, nedat jí šanci vás ovládnout. Když přijdou temné myšlenky, postavit proti nim myšlenky pozitivní. Začít hned něco dělat (někdy pomůžou i úplně obyčejné činnosti, jako mytí nádobí nebo běh na místě). Někomu zavolat a povídat si s ním o něčem příjemném. Být neustále v pohybu, plánovat si svůj volný čas, abyste se nenudila. Tužka a papír jsou při tom všem důležitou pomůckou. Pište si deník a zaměřte ho spíš na praktické záležitosti: co jste dnes dělala, s kým jste se potkala. Pište i o svých pocitech, když jsou nepříjemné pište o nich stručně, když se cítíte dobře, můžete se rozepsat víc. A každý den se za něco pochvalte.
Když tohle všechno zvládnete, úspěch se dostaví. Dá to trochu práce, ale topit se v depkách je mnohem víc vysilující. Držte se.