jak mam pomoct
kobra
mam kamarada ktery zacal s pikem.nejdriv to delal jen prilezitostne a ted v tom lita dela to temer porad kdyz ma penize.nemysli na nic jineho nez na piko a na to kdy si to da.snupe ho nepicha si ale bojim se ze zacne a chci mu pomoct ale nevim jak.tvrdi ze to ma pod kontrolou ale ja vim ze to tak neni,co mam delat?priznam ze sem to taky parkrat zkusila,ale uz to nedelam a delat nebudu.mam spoustu kamaradu co jsou na tom fakt blbe a nechci tak dopadnout taky.

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že máte o vašeho kamaráda obavy a určitě to není nic příjemného, vidět, jak někdo, na kom nám záleží, se takhle ničí. Bohužel, pokud si on sám nepřipustí, že má s pervitinem problém a chce ho řešit, mnoho nenaděláte. Nelze pomáhat někomu proti jeho vůli. Co za současného stavu můžete, je nepodporovat ho v jeho braní. Např. nepůjčovat mu peníze, nestýkat se s ním v době, kdy je pod vlivem...a rozhodně nezkoušet pervitin s ním. V tomto na sebe opravdu buďte opatrná a ohledně toho pomáhání - zkuste si stanovit hranice, kam až se v tomto chcete angažovat, protože pokud kamarád o vaši pomoc nejeví zájem a má pocit, že on to má pod kontrolou, budete z toho časem akorát vyčerpaná a znechucená. Přeji hodně štěstí.