darcovstvi
prax
dobrý den, jsem skoro každodení uživatel marihuany (tak cca 5x tydně, spiše malé množství). S uživanim nemam žadne problemy, vic mi to dava než bere. Alkohol skoro nepiju, jinak žiju zdrave. Nikdy jsem se nechoval rizikove (nechraneny sex s neznamou, inj. aplikace cehokoliv....) Chtel bych jit darovat krev. Mám v planu předtím tak 2, 3tydny nehulit (to neni problem). Mám se jim o tom zminit? nebo bude lepsi to zatajit? Protoze znamy se na podobnou situaci ptal po telefonu, a zavesili mu s tim ze o fetaky nestoji... Dik za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, je asi moudré to na transfusní stanici sdělit, ale velmi pravděpodobně to povede k odmítnutí. Na druhé straně argument, že spousta dárců pije alkohol a tak proč ne konopí je také platný. Na straně druhé, popíječi alkoholu nemohou pít s denní frekvencí, dokonce ani s obdenní, stejně tak se nemohou opíjet, protože to vede k elevaci jaterních testů a tím k vyřazení s programu dárců. No, kdybyste se rozhodl konopí zatajit, tak v zájmu příjemců vaší krve bych doporučoval abstinenci delší, v zásadě počítanou na měsíce.