už si nevím rady
LILIANA
Již si vlastně sama se sebou nevím rady. Jsem závislá hodně let na Stilnoxu, vystřídala jsem několik léčeben. Ale přestávky mezi braním a nebraním jsou stále kratší. Nyní mi dcera dala ultimatum - buď odejdu do Bohnic nebo ji už neuvidím. Dnes jsem byla v AT poradně a slečna magistra mi řekla, že už několik léčeben mám za sebou, a tak se uvidí. V pátek jdu k psychogovi, krerý se v Hradci Králové a zabývá se přímo depresemi v souvislosti s braním. Také prý musíme přjít na to proč. Dcera mi říká, že musím znovu do léčebny, ale já se bojím do léčebny a bojím se zůstat doma, vlastně se bojím skoro všeho. Dnes jsem jěšte mluvila s dr. Bartákovou, mluvily jme také jestli nastoupit nebo ne. Myslí si, že tohle už není nejlepší, protože všechno vím, a proplula bych léčbou jako už několikrát. Já se dokážu udržet třba měsíc a pak sním i deset tablet najednou a znovu měsíc nic. Nejhorší je dceru neposlechnout. Ale na druhou stranu si říkám, že vlastně budu "jen" tři měsíce pryč. Ano nebo ne? LILIANA

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, to máte těžké. V zásadě vám nejspíš řeknu to, co Dr. Bartáková. Nicméně, asi bych před léčbou vyhledal psychiatra a pokusil se najít nějaké řešení. Ke mě taky chodí tu a tam někdo s podobným problémem a často se antidepresivy daří se užívání hypnotik a sedativ zcela zastavit. Je to celkem dobrý doplněk k léčbě v léčebně, nebo psychoterapii v AT poradně. A antidepresiva nezpůsobují závislost (nebo jen velmi zřídka). Takže bych na vašem místě asi vyrazil za tím psychiatrem.