pervitin a psychická nemoc
Martina
Dobrý den, přítel několik let užíval pervitin. před rokem a půl začal trpět panickou poruchou. nyní bere antidepresiva a nemoc byla potlačena. rok byl "čistý" a já se teď od známých dozvídám, že opět začal užívat pervitin. normálně chodí do práce,platí účty po ulicích se nefláká...chtěla bych se zeptat: je vůbec možné, aby se této psychické závislosti na drogách definitivně zbavil? je možné, že se mu jeho psychická nemoc užíváním pervitinu opět zhorší? a poslední otázka....má cenu se mu nadále snažit pomoc, když se mi to za 4 roky nepovedlo? už jsem opravdu zoufalá. děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Závislost je chronické, recidivující onemocnění se sklonem k progresi. Závislost tedy přetrvává, je jen v remisi, může být kdykoliv probuzena. Ano panická porucha se nejspíš opět zhorší. Nevím, jestli to má cenu. Ale já bych se po 4 letech neúspěšného úsilí na to asi vykašlal. Jinak bych vám doporučoval nechat se vyšetřit na virové hepatitidy a HIV - musíte jít na test s tím, že jse se dostala do rizikového kontaktu a testy musí být specificky provedeny na Virové žloutenky C a B a HIV. Samotné "jaterní testy" jsou k ničemu, resp. mohou být i normální.