testy a diagnosticke centrum 2
Zina
Dekuji za odpoved. S postizenou rodice jiz nescetnekrat hovorili ale bezvysledne, naopak divka otevrene prohlasila ze s uzivanim omamnych latek nemini prestat. Jeji stav se viditelne zhorsuje. Existuji legalni donucovaci prostredky, chceme-li, aby navazala s Vami kontakt? Cas v tomto pripade hraje klicovou ulohu, protoze hrozi intoxikace a mladistva za mesic a pul jiz bude plnoleta. Rodice jsou zcela bezradni, prestoze mluvili s vasim pracovnikem.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, vzhledem k tomu, že jestě není plnoletá existují donucovací prostředky (sociální pracovník může nařídit ústavní výchovu, nebo léčbu), na druhé straně, za 1,5 měsíce se toho asi moc nestihne. Rodiče dceru také mohou, do jejích 18 let, zavést na Dětské detoxifikační centrum v nemocnici pod Petřínem. Nicméně, dopad takových postupů považuji za omezený, nehledě k tomu, že jde jen o měsíc. Pro rodiče bych doporučoval poradnu pro rodiče v Cafe Therapy ve Školské (pokud jste z Prahy). Nemyslím teď jednorázovou konzultaci, ale dlouhodobější docházení. Je to celkem dobré, nejen pro rodiče, ale i pro postižené dítě.