co se semnou děje když kouřím trávu
spiral
Přeji příjemný den.Můj dotaz směřuje k tomuto: Kouřím denně trávu asi půl roku./ před tím jen příležitostně/. Je mi skoro 30 let. Tím chci říct že veškerou osvětu mám v malíčku, ale.... ale pociťuji že začínám být závislá a potřebuji mariuhanu denně. Vím dokonce kde byl zlom proč jí kouřím tak často. Jsem živnostník dělám školu a ještě pracuji z mentálně postiženými lidmi. Je toho moc. A největší problém jsou peníze, které jsme z manželem dost prošustrovali a teď máme dluhy. Můj muž je sám tak trochu postižený a nepatří do reálného světa, protože neumí vládnout tím čím se tu vládne a to jsou peníze. Zvolila jsem místo psychyatrické léčebny a požírání různých utlumováku, mariuhanu. Vím, není to rozumné ale mě tráva chutná, líbí se mi stavy které přichází ovšem jen do doby kdy moje tělo začne abstinovat. Existuje dávka denní, která mi na zdraví až tak neuškodí? Nebo jsem najivní " můj sen je totiž ten že budu kouřit nadále a budu to mít pod kontrolou. Je to jen sen? aA co se vlastně děje v těle při požití této rostlinky? děkuji... říkejte mi třeba " spirálo"

Odpověděl: Helena Hošková
Zdravím, Spirálo. Ptáte se, co se vlastně děje, když tuhle rostlinku kouříte? Marihuana se strukturálně podobá jednomu neurotransmitteru (Anandamidu), který je pravděpodobně zodpovědný za pocity štěstí a blaženosti, jak jsem se dočetla v jedné moudré knize. Píšete, že máte veškerou osvětu v malíčku, ale? A pak taky o svém snu mít kouření marihuany pod kontrolou. Sama to nazýváte snem, takže mám pocit, že jaksi podvědomě tušíte, jaká je pravda.. Popisujete svou celkovou situaci. Nabrala jste si toho opravdu hodně - škola, náročná práce, podnikání? Kouření marihuany Vám dělá dobře, pomáhá Vám zvládat to, že je toho teď na Vás nějak moc. Jenže ono se docela dobře může stát, že se za čas přesmykne THC z plusového znaménka do toho mínusového a k Vašim stávajícím problémům přibude další s názvem "Marihuana"? Při denním kouření marihuany totiž riskujete poruchy menstruačního cyklu, snížení obranyschopnosti organismu, problémy s pamětí, výkyvy nálad apod. Možná by pomohlo víc než denní kouření marihuany srovnat si, co je ve Vašem životě důležité a co z Vašich aktivit by se dalo načas ošidit nebo opustit - prostě nenakládat si toho na sebe tolik. Kdybyste si o tom chtěla popovídat, můžete zavolat k nám do K-centra (02/ 83 87 21 86). Jsme tu každý den (PO až PÁ od 8 do 21h; SO a NE od 9 do 21h).