alkohol
lubo
od oktobra minuleho roka a asi do januára tohoto roka som pil takmer každý den alkohol, a nebolo to málo, každý den som bol skoro opitý. ráno mi už "bublalo" brucho a bojim sa aj o pečen. prvé dva týždne po ukončeni piti /už som nepil mesiac/ som mal problem s rozmyšlaním ma bolela hlava. neskôr som mal problem s pleťou- červená, suchá, hrubá, nestála... 1. je pravda že sa mozgove bunky regeneruju? 2. bude este pečen v poriadku? cítim stále že sa niečo deje s nou. 3môžem dostať rakovinu hrtana po takomto krátkom čase ale silného pitia alkoholu? mám 19rokov. 4 prejde trasenie ruk a celeho tela časom? 5 čo mam robiť s pleťou? dakkujem

Odpověděl: Jakub Minařík
1. Mozkové buňky regenerují a mozek je schopen se dát po podobném excesu zase dohromady, chce to však nějaký čas. 2. Játra se dají také dohromady, jen to zase nějakou chvíli trvá. 3. Rakovinu hrtanu nepovažuji za pravděpodobnou. 4. Mělo by přejít, k urychlení regenerace doporučuji Magne B6, Thiamin, přiměřeně¨zdravou stravu, dostatek spánku a odpočinku, pravidelný režim. To je ostatně recept i na ostatní obtíže. Kdyby nemizelo, je moudré navštívit neurologa. 5. No, doporučil bych nějakou mast, pleť by se měla dát do kopy. Kdyby ne, zajděte za kožním lékařem, poradí vám. jinak k abstinenci blahopřeji a držím palce. :-)