pervitin
aeon
Dobrý den, chci se zeptat, zda existují nějaké informace o tom, jaký vliv má kouření pervitinu na lidský organismus všeobecně. Jak se to liší od šňupání (protože účinek je diametrálně odlišný a jeví se "zdravější" - člověk může potom jíst a spát atd.)... Je pravda, že při kouření z alobalu má toto karcinogenní účinky? Je sklo "lepší"? Je dlouhodobé několikaleté kouření cca 0,2g pervitinu týdně smrtelně nebezpečné v určitém věku? Pochybuji, že byste měli relevatní informace, ale zkouším to. díky.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, jsou věci, které se týkají pervitinu generálně jako drogy. Sem patří takové věci jako poškození srdce a cév, toxické psychozy, ... Pak jsou věci, které se týkají způsobu aplikace - opět jsou specifické pro ten daný způsob, při inhalaci kouře hrozí poškození dýchacích cest, kancerogenní efekt tam jistě bude, ale není obvzláště odlišný od jiných kouření (cigarety), sniff devastuje nosní sliznici, injekční aplikace devastuje cévní systém, plíce, ... Relativně bezpečná je aplikace ústy (polknete, ev. necháte rozpustit v ústech), nicméně ta má relativně malou biologickou dostupnost, ale to vlastně inhalace a sniffing také. 200 mg pervitinu týdně není úplně malá dávka a po několikaletém užívání bude mít poměrně závažný dopad na celý organismus. Primárně postižený bude jistě kardiovaskulární systém, nejspíše také nervový, ostatní systémy spíše sekundárně, dýchací systém bude poškozený v souvislosti se způsobem aplikace. Rozsah a tíže bude záviset nejen na délce usu, ale i na individuelních disposicích, stravovacích návycích, ...