Udělal jsem chybu...
Ronnie
V sobotu jsem pouzil spinavou jehlu! Jsem ted v docela hustym strachu. Za jak dlouho je mozny udelat testy na zloutenky a na hiv, tak aby se v nich jiz sobota odrazila a popr. kde? (okr. Zlin). Boze muj ja jsem takovej idiot........

Odpověděl: Hana Stradalová
Zdravím Vás, Ronnie. Vaše sobotní chování bylo velmi rizikové a opravdu se může stát, že jste použil jehlu po člověku, který může mít hepatitidu nebo je dokonce HIV pozitivní. Testy na HIV by Vám měli udělat na místní hygienické stanici, virus HIV je v krvi dobře zjistitelný po 2 - 3 měsících po nákaze. Co se týká žloutenek, testy Vám udělá Váš obvodní lékař nebo se můžete obrátit opět na hygienickou stanici. Inkubační doba žloutenky typu A je 15 - 50 dní, u typu B 60 - 90 dní, u typu C 15 - 160 dní. Žloutenka typu A se projevuje tmavou močí (dohněda), naopak světlou stolicí (šedou), zežloutnutím kůže nebo alespoň očního bělma, často jsou příznaky podobné chřipce. U hepatitidy typu B se příznaky nemusí projevit, ale jinak bolesti hlavy a svalů, ztráta chuti k jídlu, špatně od žaludku, zvracení, bledá pokožka, může se objevit zežloutnutí. Hepatitida typu C se často ani viditeně neprojeví. Jinak má podobné příznaky jako hep. B. Ráda bych Vám nabídla kontakt na Zlínské K-centrum, kde si můžete vyměnit jehly a dozvědět se podrobnější informace o průběhu a přenosu infekčních chorob, které plynou z používání špinavých jehel. Adresa je K-centrum "HAUS", Gahurova 1563/5, Zlín, tel: 067/ 72 43 108. Přeji Vám hodně štěstí a držím Vám palce, aby testy dopadly negativně. Příště se raději tomuto rizikovému jednání vyhněte. HS