xtc a vliv na CNS a srdce
éčkař
Dobrý den! Poměrně dlouho, asi 5 let, chodím na party a tam užívám xtc. Frekvence cca 1/14dní/2-3tablety. Poslední dobou se mi stává zvláštní věc, např. když ležím, než usnu apod. dostanu občas jakýsi tik, do nohy, zkrátka noha mi zničehonic, bez jakéhokoliv předchozího podnětu, jakoby vystřelí. Poslední dobou se mi to stává docela často, několikrát do týdne. Podotýkám, že dřív se mi nikdy nic takového nestávalo a že standartně nemám jakoukoliv vyšší zátěž na nohy než je "normál". Co tak vím, je extáze nějakým způsobem toxická pro nervy nebo tak něco, tak se chci zeptat, jestli to může být tím.. 2.dotaz je na srdce a na tlak. Můj standartní tlak dosahuje vyšších hodnot, zpravidla cca 150/100, předpokládám, že za to taky může xtc. (nejsem obézní apod.) Existují nějaké léky, které bych mohl brát a mohly mi pomoci tlak zmírnit a vůbec možnost nějaké stabilizace těchto problémů? Předem děkuji!

Odpověděl: Jakub Minařík
1. Mohl by to být následek užívání extáze. Doporučoval bych vitaminy skupiny B, optimálně vyhnout se extázi a pokud to nepřejde, tak vyražte na neurologii. Doporučuji to neodkládat, protože některé obtíže jsou léčitelné jen v ranném stadiu, když se neléčí tak nejen nezmizí, ale dokonce progradují, tedy zhoršují se. 2. Problém s tlakem považuji za opravdu vážný. Pokud váš tlak dosahuje takových hodnot v době kdy MDMA v sobě nemáte, tak jste hypertonik a svižně vyražte na internu. Neléčená hypertenze má závažné důsledky, poškození srdce, cév, selhání ledvin, mozkové mrtvice, ... A může být i ve vcelku mladém věku. Opět, poškození organismu vysokým krevním tlakem je vratné jen určitou dobu, pak již ke zlepšení nedojde, poškození je trvalé a zhoršuje se. Počítejte s tím, že pokud nezaberou režimová a dietní opatření, budete brát pravidelně léky na tlak až do konce života. P.s. A napište, jak to dopadlo.