prace
dobrý den,u mě v práci zjistily že užívám pervitin,daly my na vybranou,že buď podepíšu výpoveď nebo budu každých čtrnáct dní docházet na testy a výsledky dávat personelní.Chtěla jsem se zeptat jestli by mohli časem proti mě kdyby mě chtěli vyhodit použít,že jsem užívala drogy když už bych byla čistá.Díky

Odpověděl:
Dobrý den, pokud jste se rozhodla přistoupit na to, že budete každých 14 dní docházet na testy a výsledky dávat personalistovi, nebylo by odle mě na škodu o tom sepsat nějakou dohodu. Pokud se Vám nechce, rozhodně bych se alespoň ústně dohodl, jak dlouho bude testování probíhat a podobně. Je jenom na Vás a Vašem zaměstnavateli, jak se společně dohodnete. Uzavřená dohoda by měla chránit jak Vás, tak i zaměstnavatele a dát všemu určitý řád a rámec. Je od Vašeho zaměstnavatele dobré, že i přesto, že zjitil, že užíváte pervitin, nepřistoupil rovnou k razantnějším opatřením. Pokud by se mu podařilo prokázat, že jste byla pod vlivem pervitinu v pracovní době, mohl by na základě toho okamžitě rozvázat pracovní poměr z důvodu hrubéh porušení pracovní kázně. To by se pak oběvilo i v podobě příslušného paragrafu ve Vašem zápočtovém listu. Nově byste pak něměla nárok na pobírájí podpory v nezaměstnanosti. Co se týče možnosti, že by Váš zaměstnavatel mohl někdy v budoucnu použít to, že jste drogy brala a proto s Vámi ukončit pracovní poměř - nemyslím si, že by tady bylo veliké riziko. Zaměstnvatel jednou tuto skutečnot přijal, učili jste společně určité kroky a tím je věc vyřešena. I pro tento případ by bylo dobré mít jasně stanovené, po jaké době se s testováním skončí a Vy se "osvědčíte". Shodou okolností pracuji v občanském sdružení SANANIM v Pracovní a sociální agentuře. Problematikou zaměstnávání se naše agentura zabývá a navruji Vám proto, pokud jste z Prahy a okolí osobní kontakt. V případě, že jste z jiného regionu není problém vše probrat podrobněji teelfonicky, nebo přes e-mail. Jestli máte zájem, můžete se na mě obrátit. Zdravím, Štěpán Veis, Pracovní a sociální agentura, o.s. SANANIM, tel.: 774701070, e-mail: veis@sananim.cz