Závislost na pervitinu
pavlína
Dobrý den, potřebovala bych poradit co se týče mé a zároveň manželovy závislosti na pervitinu. Již asi 4 roky užíváme denně pervitin. Drogu neaplikujeme nitrožilně, ale tak, že si tzv."nabalíme", tj. nasypeme na papírový kapesník do kterého ji následně zabalíme a polkneme tzv."kuličku". Největší problém, který nám tím vznikl jsou finance. Měsíčně totiž nás pervitin vyjde na cca 25000 Kč a i když máme slušné příjmy (máme soukromou firmu) tak i přesto všechno jsme se velmi zadlužili. Právě proto, že musíme kvůli firmě (to není jenom firma, ale hlavně i kvůli dceři, kterou máme a nic neví a celé naše okolí) nějakým normálním způsobem fungovat tak nás odrazuje vysazení pervitinu najednou, protože víme, že bychom pořád spali, nemyslí to člověku a taky aspoň mě bolí hlava. Uvažovala jsem právě nad substituční léčbou pomocí metadonu, ale nevím co bych měla pro to udělat a taky se bojím toho, že jakmile to někde uvedu (myslím tím u doktora) tak, že budu mít s tím v budoucnu třeba nějaký problém. Mohli by jste mi poradit zda by ta substituční léčba měla pro nás nějaký význam a kdo se může dozvědět, že užíváme metadon? Kdo nebo jaká instituce si může zažádat naší zdrav.pojišťovnu o výpis léků, které užíváme?

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den, substituce matadonem není indikovaná na pervitinovou závislost. Takže všechny obavy, které popisujete níže nejsou v tuto chvíli důležité. Pokud jste se rozhodli s manželem pro abstinenci, doporučila bych vám dovolenou, abyste nebyli ve vleku pracovních povinností a nemuseli fungovat ani pro okolí. Až by odezněly abstinenční příznaky, se kterými máte, dle vašich slov, zkušenosti, můžete se navrátit a začít fungovat. Pokud byste měli nějaké přetrvávající psychické obtíže, doporučila bych vám navštívit psychiatra. Pokud potřebujete nějaký kontakt na psychiatra či odborného terapeuta, s jehož podporou by se vám abstinence určitě zvládala snáze, obraťte se na K centrum - Ostrava - Vítkovice, Kontaktní centrum, Renarkon, o.p.s. Kontaktní centrum Halasova 16, Ostrava - Vítkovice, 703 00 telefon: 596 638 804; 596 612 529 Jaroslava Gembalová http://www.renarkon.cz Přeji hodně štěstní, dp