Je už to nesnesitelné trápení
Moniqqque
Dobrý den, můj otec je alkoholik,nevím jak silné jeho stádium je. Proto se obracím s prosbou a pomocí na Vás.Vždycky si rád vypil,ale za poslední rok,bych řekla,že je to neúnosné a pro něj už nezvladatelné.Vždy,když mu říkám a prosím,aby se nechal léčit,odpoví mi,že to zvládne "SÁM"...Když se opije,je agresívní,nadává mamce,těmi nejsprostějšími slovy,tříská a vyvádí,vyhazuje nás z baráku,když usne,tak se stává,že se i počůrává,je to psychicky hrozně vyčerpávajíci a nevím,jak dlouho tohleto dokážeme zvládat,mám obavy abychom se psychicky nezhroutili,maminka už jednou z tohodle psychického vypjetí omdlela..Když je střízlivý,tak je to ten nejúžasnější člověk na světě,ale těch dní je opravdu málo..Předem děkuji,za odpovědˇ. s pozdravem Monika

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den, víte, s lidmi, kteří pijí a nadužívají alkohol, je to vždy složité. Oni sami jsou toho názoru, že mají vše pod kontrolou a problémy nemají. Okolí je ovšem opačného názoru. Z toho vyplývá, že přimět někoho k abstinenci či léčbě je vždy velmi složité a zdlouhavé. Z vašeho dotazu je zřejmé, že se obáváte o zdraví nejen otce, ale všech zainteresovaných. Obávám se ale, že pomoci můžete jenom matce, a to tak, že ji podpoříte v jejím rozhodnutí, které může udělat pouze ona sama. Vám bych doporučila co nejširší základnu přátel a koníčků, abyste měla kde čerpat sílu a energii. Mamince můžete doporučit protialkoholní zařízení ve vašem bydlišti, kde mívají programy a poradenství pro členy rodiny, aby se mohla poradit, jak s celou situací naložit. Přeji vám hodně štěstí, pokud budete potřebovat nějaké kontakty, ozvěte se. dp