co se stane?
lékárník
Jednu dobu jsem bral dost dlouho(měsíc a půl) a často(denně) Rohypnol a občas Codein.Po té době jsem na Rohypnol cítil huť jako na cigaretu po ránu nebo nevim jak to přrovnat.Mohle u mě za tu dobu vzniknout nějaká fyzická závislost a mohlo to za tu dobu způsobit nějaké poškození psychické nebo fyzické trvalejšího rázu?...díky

Odpověděl: Helena Hošková
Ptáte se, jestli u Vás mohla po cca šestitýdenním denním užívání Rohypnolu vzniknout fyzická závislost? Odpověď zní - pravděpodobně ne. Fyzická závislost vzniká zpravidla až po několikaměsíčním užívání benzodiazepinů (léky předepisované na nespavost, mezi něž patří i Rohypnol). To, co popisujete, připomíná spíš jeden z příznaků psychické závislosti - chuť, bažení? Nerada bych ale, abych ve Vás vyvolala dojem, že se vlastně nic nestalo. Tenhle pocit, který jste ve svém dotazu popsal, ukazuje na to, že se u Vás pravděpodobně určitý návyk utvořil. Nepíšete, jak se máte teď a jak je to dlouho, co jste tyhle chutě pociťoval, tedy zda se jedná o minulost? Co se týče možnosti poškození, ať už psychického nebo fyzického, dlouhodobé užívání vede k poruchám paměti; kombinace s alkoholem obtíže s pamětí posilují. Ve Vašem případě, myslím, toto nehrozí, pokud se neplánujete k užívání Rohypnolu, příp. Codeinu vracet, což si dovolím nedoporučit. :-)