můj přítel a piko
paja
Dobrý den.. můj bývalý přítel je závislý na pervitinu...před dvěma dny se se mnou rozešel a já se chci zeptat, jestli je u narkomanů normální, že mají sebevražedné sklony, že je nic nebaví, nemají žádnou motivaci do života a hlavně jestli můžou vůbec k někomu něco cítit, tedy jestli jsou schopni vůbec někoho milovat..protože mi celou dobu tvrdil, jak mě moc miluje, ale poslední tři týdny se úplně uzavřel do sebe, psal mi třeba jednou za dva dny, jak je všechno v pohodě, že ho neztratim a tak.. potom začal mít sebevražedný nálady no a poslední týden ho začaly asi napadat myšlenky, že chce být sám a tak..ve strředu mi říkal, že mě miluje a v sobotu mě už nemïloval... tak se chci zeptat, jestli to má něco společného s pervitinem.. protože vím, že mě miloval, cítila jsem to.. a vím, že si jinou nenašel a nic jsem mu neudělala, takže nevidím důvod, proč to se mnou vzdal. myslím si, že to za něj říkal pervitin a ne on.. nebere mi telefony, neodepisuje na sms a jedna známá mi dnes psala, že je na to dost špatně.. chci ještě říct, že je mu 25 let, nemá práci, protože je bez motivace do života, nemá moc peněz a ještě je asi taky podstatné, že 7 let denně hulí marihuanu..myslím, že piko je pro něj velký krok do rakve.. takže jak mu pomoct..?? moc mi na něm záleží... děkuji...

Odpověděl: Jakub Minařík
Přítel se musí sám rozhodnout, že s tím chce něco dělat. Jinak jsou možnosti velmi omezené. V zásadě jediné co můžete udělat je počkat, až se rozhodne sám něco měnit, a do té doby můžete najít nějaké zařízení, kde by mu pomohli, zkonzultovat stav s nimi a přítele tam zavést, až bude chtít pomoci. Kontakty viz odkaz: http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/ Jinak bych vám doporučoval nechat se vyšetřit na virové hepatitidy a HIV - musíte jít na test s tím, že jste se dostala do rizikového kontaktu a testy musí být specificky provedeny na virové žloutenky C a B a HIV. Samotné "jaterní testy" jsou k ničemu, resp. mohou být i normální. A ještě varování - pokud si s partenerem dáte pervitin, budete brát oba.