Závislost mladistvé
Máma
Mám 14 letou adoptovanou dceru. Přišla do naší rodiny v 5 letech z dětského domova a její biologičtí rodiče byli drogově závislí. Ve 12- 13 začla silně kouřit cigarety, v současnosti máme podezření na marihuanu. Propěch se zhoršil, odmítá poslochat, v noci nemůže usnout,budí se telefonuje a ráno často neví , co dělala. Stále sedí u počítače a komunikuje s neznámími lidmi. Začala se mírně sebepoškozovat (řezání na ruce), inklinuje ke hnutí emo. Odmítá navštívit psychologa. Prosím o radu, kam se mám obrátit o odbornou a zároveň citlivou pomoc. Moc děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pro dceru by mohlo být přijatelnější, kdyby šla do terapie celá rodina, nebo alespoň její podstatná část. Její problémy by se pak staly společnými problémy a tím by se pozornost trochu rozmělnila. Zkusila bych rodinnou terapii, myslím, že by to bylo vhodné i vzhledem k tomu, že jste vlastně její druzí rodiče a ona si dost pravděpodobně bude potřebovat ujasnit svůj vztah nejen k vám ale i k původním rodičům. Bylo by proto dobré pracovat s celým rodinným systémem.