Na ulici vPraze...
Pa-tris
Dobrý den, prosím vás o radu: jde o 19letého syna mojí kamarádky, která žije v zahraničí. On žije na ulici, měl problém s drogami - nevím jestli stále tento problém trvá, je bez prostředků, nemá občanský průkaz, vlastní pouze kartičku pojišťovny. U mě bohužel bydlet nemůže. Jak mu mám pomoci, rád by se léčil, nebo byl umístěn do nějakého zařízení, kde by mohl začít normálně žít..Prosím vás o kontakty. Děkuji za odpověď, Pa-tris

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Posílám kontakty na zařízení, kde by mu mohli pomoci. Předpokládám, že jeho situace souvisí s drogovou závislostí. Níže uvedená zařízení jsou kontaktní centra pro uživatele drog, které poskytují servis typu výměna injekčních stříkaček, možnost základní hygieny, ošetření pro aktivní uživatele drog, ale dále také poradenství v sociálních věcech (např. zajištění nových dokladů) a případné zprostředkování léčby ze závislosti. Pracovníci kontaktních center spolupracují s léčebnými zařízeními i s dalšími sociálními a zdravotními službami, takže by jistě věděli, jak situaci řešit a s čím pomoci. Kontaktní centrum SANANIM, o.s. Osadní 2, Praha 7, 170 00 telefon: 283 872 186 Mgr. Peter Porubský http://www.sananim.cz Kontaktní centrum STAGE 5 Mahenova 4, Praha 5, 150 00 telefon: 257 217 871; 605 319 926 fax: 257 217 871 Petra Zappová, DiS. http://www.progressive-os.cz Nízkoprahové středisko Drop-in Kontaktní centrum Karolíny Světlé 18, Praha 1, 110 00 telefon: 222 221 124 Mgr. Martin Titman http://www.dropin.cz Co se týče ubytování a případného sociálního poradenství, za minimální poplatek je v Praze možné využít ubytování v azylových domech (Armáda spásy, Naděje). www.armadaspasy.cz/projekty.php?idp=5&lokace=praha www.nadeje.cz/projekty.html www.emauzy.org/cs/home.php Jen mě napadá, že by se možná v situaci měla angažovat spíše kamarádka, než Vy... Ale samozřejmě neznám situaci do detailu. Přeji hodně štěstí.