lecebna
cucka
dobry den vcera jsem poslala dotaz do vasi poradny ohledne 2 lecby me dcery ale dnes procitam zpetne odpovedi jinych dotazu a prisla jsem na to ze kdyz uz se rozhodne a pujde se lecit tak objednavaci doba na lecbu je delsi .pro mne je problem ze se dcera lecit prozatim nechce .na prvni lecbe byla v Berkovicich ,ale tehdy tam bylo,, rychle volne misto" jinde nic nase poradkyne nesehnala az treba za pul roku.nemela bych ji treba uz ted objednat do nejake lecebny a doufat ze do te doby se rozhodne ze pujde.a co se stane kdyby se rozhodla ze nepujde ono s lidma kteri berou je to jako na houpacce jeden den chce a druhy zas ne ,abych rekla pravdu s psychyatrickou lekarkou v Berkovicich jsem nebyla spokojena,byla to mlada divcina zrejme prave po skole a na sezeni s rodinami pred vystupem na mne nepusobyla prave profesionalne.kdyz mi rikala ze dcera se chovala vztekle pri nejake situaci tak se vyjadrila ze ,,byla na ranu"tak mi proste ten jeji pristup neprisel normalni jednorazove tam byl psychiatr z jineho pavilonu a ten umel rozumne vysvetlit spousty veci.CHci tim jenom rict ze na pristup psychyatru je opravdu dulezity.a pochopitelne bych si opravdu prala aby pripadne lecba byla tou posledni .predem dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, píšete, že byste byla ráda, kdyby Vaše dcera nastoupila do léčby. Popisujete nepříjemný neprofesionální přístup v Beřkovicích a nejspíš byste chtěla pro dceru vybrat něco lepšího. Vaše dcera však v tuhle chvíli do léčby nechce. A Vy se bojíte, že až do nějaké chtít bude, budou tam tak dlouhé čekací doby, že si to mezitím rozmyslí. Máte naprostou pravdu v tom, že přístup personálu by měl býr profesionální a hraje v léčbě důležitou roli. Je pravda i to, že s lidmi, kteří berou drogy, je to jako na houpačce. Jednou ano - jednou ne. Jednou milují, slibují - jindy kradou a nenávidí. Proto to pak vypadá tak, že nastoupí léčbu, ze které za pár dní odejdou. Stejně tak s Vámi můžu souhlasit co se týče těch čekacích dob do některých léčeben nebo komunit. Všechno má svůj důvod. Ty čekací doby také pomůžou zjistit, jestli dotyčný o léčbu skutečně stojí a nebo jde jen o chvilkový rozmar, který má někoho přesvědčit, a nebo pevné rozhodnutí. Klient si v té době také může vyřídit potřebné věci (doklady, pojištění, peníze, úřad práce apod.). Když má člověk skutečně snahu (a není co se týče místa léčby vybíravý), může být na detoxu do 3 týdnů. Jde o to detoxy a léčebny obvolat a domluvit se. Rozhodně Vám ale nedoporučuji vyřizovat tyhle věci za dceru. Můžete jí dát kontakty, půjčit telefon. Nejlepší je odkázat ji na nejbližsí kontaktní centrum - tam dostane potřebné informace i kontakty. Vlastní vyřizování by mělo být na Vaší dceři. A Vám bych znovu doporučila obrátit se na svou poradkyně a nebo nějakou poradnu pro rodiče. Musí toho na Vás být hodně a není na škodu mít někoho, s kým to můžete v klidu probrat. S pozdravem, Gabriela Koryntová.