Alkohol
rocky
Dobrý den,chtela bych požádat o radu.Muj tata je alkoholik,co já vím,tak pije snad už od gymplu.Ted ale posledních pár let pije denno denně a už to podle mě neni normální.Neni treba takovej,aby nás doma mlátil,ale má hloupý narážky na nepořádek,atd.to ze nechodí skoro domu svádí na to,že je tam nepořádek,a že se mu tam nechce být.Ted se naši rozvedli a my se budem s mamou stehovat od neho.Me napadlo,ze az odejdem,reknu mu,ze bud se pujde lecit,nebo se s nim nechci vídat.Co si o tom myslíte?On si určitě nepřizná,že je to alkoholik,ale je...Děkuji za odpoved..jeste mi prosim poradte nejakou poradnu v Ceskych Budejovicich

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás a děkuji Vám za dotaz. Ptáte se, jestli můžete dát tátovi ultimátum - buď se půjdeš léčit a nebo Tě nechci vídat. Než něco takového uděláte, zvažte, jestli jste schopná takovému ultimátu dostát. Porušíte-li ho, dáváte tím otci najevo, že to vlastně zas tak důležité není. Nebo můžete zkusit mírnější variantu - např. nevídat se s ním, pokuď bude pod vlivem apod. určitě na další varianty přijdete sama. Ale jak říkám: Zbytečně nevyhrožujte! Rozhodnete-li se, měla byste být neoblomná a počítat s variantou, že tátu nějakou dobu neuvidíte, protože Vaši podmínku nedokáže splnit. A jistě není od věci mluvit o tom, jak se cítíte - že Vás trápí, že pije; že je Vám líto, že si ničí zdraví, ale na druhou stranu ho tím nevydírejte. Jinak můžete otci nabídnout kontakt na anonamyní alkoholiky v Českých Budějovicích (Skupina AA LEPŠÍ ŽIVOT, České Budějovice, Dům Sv. Pavla, Riegrova 32; tel: 724 920 318) a nechat na něm, jestli se jim ozve. Jinak jsou v Budějovicích i AT poradny - např. AT ambulance při psychiatrickém oddělení nemocnice, České Budějovice, B. Němcové 585/54, tel: 387878732. Bohužel tato zařízení osobně neznám a tak kdyby se Vám zdálo, že to není ono, nebojte se znovu napsat. S pozdravem, Gabriela Koryntová.