psychoźa
Tereza
Mohu nějakým způsobem pomoci blízkému člověku, který trpí toxickou psychózou v důsledku užívání kokainu? Prošel léčbou poté, co se pokusil o sebevraždu, pokud není ve stresu, chová se normálně, ale v poslední době nezvládá nápor a snaží se uzavírat do sebe, nekomunikuje. Mám obavy, aby zase nevyvedl nějakou hloupost. Jak mu šetrně říci, že se stále musí léčit???Děkuji Tereza

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, klidně mu to můžete říct i naprosto nešetrně, stejně to nejspíš ví a záleží jen na něm, jestli bude chtít nebo ne. Nemá smysl člověka v takové situaci šetřit, chodit kolem něj po špičkách. Pokud k němu budete otevřená, riskujete možná, že s Vámi nebude mluvit, ale je to jediná možnost, jak mu pomoci. Je dobré, pokud máte pocit, že se mu vrací toxická psychóza, znovu a znovu ho upozorňovat na to, že realita je jiná, než jak ji on vidí, a hlavně s ním nezabředávat do psychotických hovorů. Z psychózy mu nakonec ale pomůže stejně jen abstinence a psychiatrická péče.