On je závislej na pervitinu já na něm
fetackaLaska
Můj přítel bere už několik let pervitin, je to dlouholetej narkoman, dřív jsem věřila, že ho láska dokáže změnit a bude mít třeba chuť přestat, získá se mnou novou naději a budoucnost, ale zmýlila jsem se, akorát mi ničí život... Poslední dobou je to čim dál horší, když se vidíme, jakože hodně málo poslední dobou, seřve mě nebo mě zbije... to proto, že mu vyčítam jak se ke mě chová. Neměla jsem ho nikdy potkat, ale miluji ho a nedovedu si budoucnost bez něj představit...pomocte mi prosim. Navic me stahuje s sebou a posledni dobou taky hodne drogy uzivam... nejdriv proto, abych nic necitila, netrapila se a byla mu tak nejak bliz, ted uz mi to nepomaha. Mam pocit, ze jsem ztratila samu sebe a kdybych ho opustila, nikdy bych si neodpustila, ze jsem nad drogou nezvitezila... uz bych nemohla nikoho milovat. nikdy.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, to, co popisujete jako "feťáckou lásku", vypadá podobně jako spoluzávislost. Spoluzávislost je naprosto běžná mezi partnery, kteří užívají drogy (oba nebo jeden z nich), i mezi rodiči a jejich dětmi. Jde de facto o závislost na vztahu. Sama píšete, že on je závislý na pervitinu, Vy na něm. Pravděpodobně si tedy svou situaci dobře uvědomujete a přemýšlíte, co dělat. Spousta lidí (i těch, co neberou drogy) v podobném spoluzávislém vztahu zůstává dlouho. Některým takový vztah vyhovuje. Většinou v nich najdete partnery, kteří se milují a nenávidí zároveň. Ubližují si, jsou nespokojení; zároveň se milují a nechtějí odejít. Je to závislost? Láska? Zvyk? Strach ze samoty? Z nového? Ze zklamání? Selhání? Vy mluvíte o tom, že jste na jednu stranu velmi nespokojená (partner Vás bije, nechová se k Vám hezky, užívá drogy, stahává do drog i Vás), na stranu druhou partnera milujete a neumíte si představit, že byste ho opustila (neodpustila byste si, že jste nad drogou nevyhrála a bojíte se, že nikoho už nebudete moci milovat). Obě varianty (zůstat s ním nebo odejít) mají svoje výhody i nevýhody. A Vy jste ten, kdo si musí vybrat a rozhodnout se. Nikdo jiný to za Vás neudělá. Ať už se rozhodnete jakkoli, bude to chtít sílu a odvahu! Držím palce a budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí. S pozdravem, Gabriela Koryntová.