archivace a skrartace os. dok. v terap. komunitě
Michal
Dobrý den, můžete mi prosím zaslat nějaké informace ohledně skartace a archivace osobních dokumentů klientů v terapeutické komunitě? Jaká vyhláška nebo zákon upravuje tuto problematiku? Děkuji a přeji hezký den,

Odpověděl: Martin Hulík
dobrý den. záleží, zda se jedná o zdravotnické zařízení, předpokládám, že ne, takže pravidla pro zacházení s dokumentací by měly řešit vnitřní předpisy organizace včetně skartačního řádu, dále zákon o ochraně osobních údajů (101/2000), zákon o sociálních službách (přesněji standardy sociálních služeb) (108/2006 a vyhláška 505/2006), podíval bych se pro jistotu do zákona 379/2005. Týká se nás také zákon o státní kontrole a možná další. Pro zdravotnická zařízení a zdravotnickou dokumentaci platí další zvláštní předpisy, ale vycházím z toho, že většina TK nejsou zdravotnická zařízení.