existuje nějaký centrální registr léčených ze závislostí?
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zdali existuje nějaký centrální registr léčených z drogové závislosti. Před Vánoci jsem potkal v Teplicích mladíka, který toho času neměl kde bydlet, protloukal se městem a žebral a říkal, že v lednu by se měl jít "kamsi " léčit z drogové závislosti. O té doby jsem ho nepotkal - a rád bych věděl, kde (v jakém zařízení) skončil, resp. jej osobně navštívil. Děkuji, M. Š.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Centrální registr léčených ze závislosti neexistuje, s ohledem na ochranu právě těch závislých, kteří se rozhodnout pro léčení. Údaje o léčbě závislosti jsou citlivé údaje, které se dají poměrně snadno zneužít. I kdyby registr existoval, jistě by nebyl volně přístupný veřejnosti, ale pouze lékařům a nebylo by možné z něj jednoduše informace zjistit. Chápu, že byste rád dotyčného navštívil a podpořil ho, ale obávám se, že Vám nemůžeme pomoci. Léčebných zařízení je v ČR poměrně mnoho - od psychiatrických léčeben až po terapeutické komunity. Právě s ohledem na ochranu svých pacientů/klientů neposkytují informace o hospitalizovaných ani po telefonu/e-mailu. Takže i kdybyste je všechny obvolal, tak se obávám, že informaci nezjistíte. Informace o klientech poskytují pouze na písemné vyžádání soudu nebo policie. Takže nezbývá než počkat, že se Vám dotyčný ozve sám (pokud má na Vás kontakt) nebo že se s ním po čase setkáte, až bude mít po léčení.