Kamarád je závislí na drogách nejspíš skoro na všech co jdou chceme mu najít nějakou pomoc, už neví co dělá a co je den a co sen, třeba jestli existuje nějaké centrum v okolí Scitav nebo maximálně Pardubic, třeba nějakou ambulantní léčbu. Nevíme co dál.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Posílám níže uvedené kontakty, kde je možná ambulantní péče pro uživatele drog. Chápu, že chcete kamarádovi pomoci, ale to, zda bude chtít pomoc využít a obrátit se na nějaké léčebné zařízení, je na něm. Pokdu nebude chtít a Vaši pomoc odmítne, moc se s tím dělat nedá. Nevím bohužel, zda je motivovaný svoji situaci změnit, kolik je mu let, jaké drogy a jak dlouho bere, takže také nevím, zda je pro něj ambulantní léčba vhodná varianta ani nedokážu posoudit, zda vůbec chce kontakty využít. Zatím ale přeji hodně štěstí a držím palce. Centrum péče o drogově závislé, Nemocnice Pradubice Psychiatrická ambulance AT Kyjevská 44, Pardubice, 532 11 telefon: 466 016 622 MUDr. David Bayer Oddělení psychiatrie a psychoterapie s psychosomatikou Psychiatrická ambulance AT Nemocnice ve Svitavách Kollárova 7, Svitavy, 568 25 telefon: 461 569 341 prim. Doc. MUDr. Zdeněk Boleloucký, CSc. http://www.nemsy.cz Kontaktní centrum pro uživatele drog o. s. Laxus (ambulantní poradenství a další služby pro uživatele drog) Po-Pá 10-18 Češkova 2701 (vchod z ul. Demokratické mládeže), telefon: 466 265 207 Mgr. Karolína Svítková http://www.laxus.cz