Obavy z nakažení virem HIV,Zloutenka typu C
Miriam
-předem moc děkuji Báře Orlíkové za rychlou odpověd!jsem z Plzně,na ty testy si samozřejmně zajdu!tak prosím o bližší kontakty!chtěla bych upozornit i pro jednotlivce tady co sem píší,že sem brala 5let skoro denně,nitrožilně,měla sem 32kg a přezto sem se z toho vyhrabala sama!stačí opravdu chtít!protože mi drogy víc vzali,než dali!žádný abstinenční příznaky sem neměla,bo to neni ani o silné vůly-prostě se mi tak zhnusily,že je nenávidím a chtěla bych proti nim bojovat!a pomáhat z toho lidi dostat!brala sem od 12let!a umim si radosti do života přinést i jinak!jsou mnohem hezčí,než zničené ruce!ted vážim 53kg,vypadám normálně,a i lidi na mě jinak koukaj!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že máte štěstí, že jste z Plzně, protože zrovna v Plzni dochází doktorka ze Zdravotního ústavu 1x za 2 týdny do Kontaktního centra, kde provádí testy na HIV a hepatitidy zdarma a anonymně. Je potřeba tam akorát zavolat a zjistit, kdy tam doktorka bude. Kontaktní centrum Centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s. Havířská 11, Plzeň, 301 00 telefon: 377 421 034 Mgr. Dagmar Špillerová http://www.kcentrum.cz Pokud byste nechtěla do K-centra, zkuste zavolat přímo paní doktorce Fránové, která do K-centra dochází testovat klienty a zkuste se s ní domluvit. Poradna HIV/AIDS, odd. vakcinace Škrétova 15, Plzeň Tel. 377 155 220, 377 155 137 MUDr. Daniela Fránová e-mail: daniela.franova@zuplzen.cz Jinak jsem samozřejmě ráda, že se Vám daří abstinovat a že se Vám podařilo přestat sama, bez léčby, což po dlouhodobém užívání není úplně obvyklé. Řada lidí to sama nezvládne a potřebují nějakou odbornou pomoc. Posílám pro jistotu kontakt na ambulantní doléčovací program, který nabízí poradenství a podporu lidem, kteří jsou po léčbě nebo sami dlouhodobě abstinují. Kdybyste se náhodou dostala do nějaké nepříjemné situace, vrátily se Vám chutě na drogy a podobně. Možná ho nevyužijete, ale je lepší ho mít vždycky v záloze, abyste věděla, kam zajít, když byste se dostala do úzkých. Ambulantní program následné péče Centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s. Plachého 6, Plzeň, 301 00 telefon: 377 221 051 PhDr. Petr Hrouzek, PhD. http://www.kcentrum.cz Přeji hodně štěstí a držím palce. To pomáhání druhým, kteří mají problémy s drogami, nechte ještě chvilku odležet. Půl roku abstinence je sice dobré a je to dlouhá doba, ale na to, aby člověk získal opravdu nadhled a sílu pomáhat druhým a potřebné vzdělání, je třeba ještě pár let počkat. Sama drogová zkušenost není kvalifikací pro profesionální pomoc. Ale samozřejmě k tomu můžete postupně směřovat :-)