Praha & harm reduction
wllk
Dočetl jsem se, že p. Richter podporuje testy EXTC. To je chvályhodné, nicméně v souvislosti s represívním postupem magistrátu hl.m. Prahy jsem se chtěl zeptat. Budete se nějak aktivně zasazovat PROTI magistrátu a prosazovat harm reduction? Díky.

Odpověděl: Jiří Richter
Díky za otázku. Nejprve se musím omluvit za trochu pozdní odpověd. Jako výkonný ředitel celého sdružení většinou na otázky do naší poradny neodpovídám a proto ji také "nehlídám" každý den. Nicméně zpět k Vaší otázce. Nová strategie HMP neříká nic o nemožnosti testování a "harm reduction" (tedy snižování škod) nejen že uvádí jako jeden z pilířů ale také ji významně finančně podporuje. To, že má nová strategie Prahy svá slabá místa je zřetelné. Jsou však v jiných oblastech než tuším Mladá fronta Dnes uváděla. Je potřeba také vědět, že HMP v rámci dotací uvolňuje na prevenci a léčbu přes 12 mil. Kč. ročně. To jistě není málo. Podporuje tedy i veškeré aktivity "harm reduction", které znají existující schválené standardy. Pokud vím, žádná organizace zatím v Praze o přidělení prostředků na "nové HR aktivity" (mezi které testování bezpochyby patří) nežádala. Kritika magistrátu, že nepodporuje HR aktivity tedy není na místě. Protože členy Potidrogové komise HMP jsou i zástupci nestátních organizací (poskytujících služby HR) je zřetelné, že spolupráce existuje i v této oblasti. Některá konečná rozhodnutí jsou však samozřejmě na Radě a zastupitelstvu. A tam si už můžeme těžko stěžovat, protože jde politická rozhodnutí těch, které jsme si (my všichni) v Praze zvolili. Ještě jednou díky za otázku a věřte, že SANANIM i další organizace dělají v rámci svých možností maximum pro pragmatickou drogovou politiku.