Obavy z nakažení virem HIV,Zloutenka typu C
Miriam
Dobrý den chtěla bych vás moc poprosit...dřív sem brala drogy(pervitin),jelikož mi víc vzaly,než daly-rozhodla jsem se přestat a žít normální hezkej život s novym přítelem!-ale stále mě drtí obavy z(nitrožilního)braní z nemocí!přez půl roku už neberu,a nikdy ani brát nebudu!dají se udělat testy na HIV,žl.C?Jdou anonimně-bez mých os.udaju?kde se dají udělat?a kolik asi stojí?děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, myslím, že to je rozumný nápad a nemá smysl test oddalovat. A gratuluji k tomu půl roku abstinence. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám poslat přesné kontakty, kde si můžete testy nechat udělat. Anonymní vyšetření je samozřejmě možné, ale na HIV ho bezplatně dělá jen několik málo organizací a na hepatitidu C bezplatné anonymní testy v současnosti nejsou. Pokud byste si chtěla anonymní vyšetření hradit sama, vyšlo by Vás to na několik tisíc. Celkem bych Vám doporučovala nechat si udělat testy normálně, na zdravotní pojišťovnu, na to máte nárok. Nemusíte platit nic, informace jsou chráněné lékařským tajemstvím a nikam dál se stejně nedostanou. Rodiče o tom testování vědět nemusí, lékař je informovat nebude. Jen mě napadá - pokud máte přítele, se kterým sexuálně žijete, doufám, že používáte kondomy. Dokud nebudete mít jistotu, že jsou testy negativní, tak by to bylo nanjevýš vhodné... Napište, odkud jste a já Vám pošlu ty kontakty. Zatím hodně štěstí.