Lecba zavislosti na marihuane
Anna*
Dobry den, kourim marihuanu jiz 7let, z cehoz posledni 4roky da se rict denne. Je mi 23 let, studuji vysokou skolu, mam praci - co me vsak posledni dobou trapi, je jista citova vycpelost. Nedokazu mit trvaly partnersky vztah, je pro me jednodussi byt sama. Taky sexualni apetit je u me temer na nule+dalsi priznaky typicke pro uzivatele marihuany(absence vule, motivace a celkove schopnosti delat cokoliv navic, nez co je nutne)dale u sebe pozoruji temer az neschopnost emotivne reagovat(malo co se mnou "pohne"). Myslim, ze by mi pomohlo na delsi dobu prestat tu travu kourit, jenze jsem zjistila, ze to neni tak jednoduche - ci spise bych asi mela rict, ze je o tolik jednodussi si dat jointa a alespon na chvili tyhle veci neresit...Chtela bych Vas poprosit o nejake informace ohledne moznosti lecby zavislosti na marihuane (Praha). Asi nejvic by me zajimalo, jak vlastne probiha (individualni terapie, cviceni vule a pod.???) a take to jak velka je sance, ze me psychicke problemy po delsi abstinenci vymizi. Predem Vam dekuji za odpoved. Anna

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, příznaky které popisujete jsou opravdu typické pro dlouhodobé kuřáky marihuany, ale zároveň některé jsou charakteristiky většiny uživatelů nelegálních návykových látek. Především nedostatkem vůle trpí takoví lidé často. Tím odpovídám i na Vaši poslední otázku a musím potvrdit, že sklon k závislostem je opravdu na celý život. Co se týče léčby závislosti na marihuaně, není to vůbec jednoduché. Většinou probíhá formou individuální, někdy i skupinovou, někteří lidé s touto závislostí se dnes léčí už i v komunitách. Je k tomu třeba velkou trpělivost, protože o co déle se tahle závislost buduje o to hůř se jí také zbavuje. V Praze by Vám s tím měli pomoci ve všech centrech pro drogové závislosti, např. v Denním stacionáři SANANIM, v Prev-centru, v AT ordinacích. Kontakty najdete na www.drogy-info.cz, v sekci "mapa pomoci"