problem ze sestrou
melalitka
JE TO S NÍ,ASPOŇ JÁ SI MYSLÍM DOST TĚŽKÉ.DROGY POUŽÍVÁ INJEKČNĚ,NAŠLA SI KLUKA A ON JÍ PRAVĚ DO TOHO DOSTAL.SPOLU JSOU DO DNES.JE TAKY I ZAVISLÁ NA AUTOMATECH.A PŘITOM TO BYLA TAKOVÁ SLUŠNÁ HOLKA,ODMATUROVALA,PRACI SI PO ŠKOLE NAŠLA A TAK SE JÍ CELÝ ŽIVOT ZHROUTIL.JE TO MÁ SESTRA A STRAŠNĚ TO BOLÍ NA NÍ SE DÍVAT,ALE NEJEN MĚ ALE CELOU RODINU.DROGUJE,HRAJE AUTOMATY,KAM SE PODÍVÁ TAM MÁ DLUH.KUPOVALA ELEKTRONIKU NA SPLATKY A TU HNED PRODALA ABY MĚLA PENÍZE,MAMCE KRADLA PENÍZE,KREDITKY...KDYŽ ZAČLA DROGOVAT ZAČLA JEZDIT I DO NĚMECKA DĚLAT TY ONEN VĚCI.MYSLELI JSME ŽE JI TO POMUŽE,ALE TO TRVALO JEN KRATCE A ZA MALOU CHVILI DO TOHO SPADLA ZPÁTKY.BYDLELA STÍM SVÝM KLUKEM,ALE NEPLATILI NÁJEM TAK MUSELA SE VRÁTIT ZPÁTKY K MAMCE A ON TAKY K RODIČŮM.NA LEČENÍ BY NEŠLA TO BY NÁS ZA TO NESNÁŠELA,UŽ TEĎ JAK NA NÍ NADÁVAME TAK SE SEBERE A JDE PRYČ,JE VENKU ASI 3 DNY A PAK SE VRÁTÍ.ZROVNA TEĎ TAKY,VZALA MAMCE 1.000KČ A ŠLA VEN A DO DNES SE JEŠTĚ NEVRATILA,JE TOMU ASI 4 DEN.DOSTALA ZA TY VĚCI CO POBRALA NA SPLÁTKY DOSTALA ZE SOUDU PROSPĚŠNÉ PRÁCE DO KTERÝCH MĚLA NASTOUPIT VČERA A NEUDĚLALA TO,PŘIŠLA POD OKNY,CHTĚLA TEN PAPÍR ZTĚCH PROSPĚŠNÝCH PRÁCÍ A TO BYLO UŽ ODPOLEDNE TO BY UŽ ASI NIC NEUDĚLALA,KDO VÍ CO SNÍ BUDE KVŮLI TOMU.LEONA JE STRAŠNĚ STRAPENÁ,VYHUBLÁ,ZDÁ SE MI ŽE PADÁ ZASE DO TOHO STAVU JAK NOSILA 3KALHOTY ABY LIDI NEPOZNALI JAKÁ JE HUBENÁ,RTY JI MODRAJÍ A POŘÁD SE JÍ TAM VYTVÁŘEJÍ PUCHÝŘE.TENKRÁT PŘED ASI 3 LETY SE CHTĚLA DVAKRÁT PŘEDAVKOVAT A TAKY TO UDĚLALA A NIC JÍ TO NEUDĚLALO NECHAPALA TO A STÍM POTOM PŘIŠLA KNÁM ŘEKLA NÁM TO CO UDĚLALA A JEŠTĚ K TOMU DODALA ŽE NECHCE ŽÍT A NIC NA NÍ NEZABÍRÁ,ŽE NA NÍ NEPŘIŠLA JEJÍ HODINA.CHOVÁ SE NORMÁLNĚ MEZI LIDMI,ALE JAK TO POTŘEBUJE A PENÍZE,TAK TO JE HRŮZA.MÁM O NÍ STRACH CO PRÁVĚ DĚLÁ VENKU,OBLEČENÍ NEMÁ,VENKU TAKOVÁ ZIMA,A JESTLI JI JEŠTĚ UVIDÍM,POKUD NĚCO NEVIVEDE,DRUHÁ SESTRA CO MÁME ŘÍKALA,ŽE CHODÍ NA MOST PŘEMÝŠLET,ALE TO VŽDYCKY JAK SI ŠLEHNE,KDYŽ SI NEPÍCHÁ,TAK BY CHTĚLA VŠECHNO NAPRAVIT,TO CO UDĚLALA.DĚKUJI ZA VAŠÍ POMOC,JE TO PRO MĚ MOC DŮLEŽITÉ!!!!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, vypadá, že sestra na tom skutečně není dobře. Nicméně pokud jí chcete pomoci, tak je potřeba jí neumožňovat její životní styl nadále. Vím, že je to spíš záležitost, kterou může vyřešit Vaše máma než Vy. Ale pokud má sestra dluhy, není schopná chodit do práce, platit nájem ve vlastním bytě, doma krade peníze a věci a není ochotná se situací nic dělat, tak by bylo dobré jí sdělit, že za takových podmínek doma bydlet nemůže. Vím, že to z ní tvrdě, ale pokud bude mít bez ohledu na cokoli vždycky možnost se vrátit domů, tak se jí těžko bude chtít něco na tom změnit. Píšete, že na ní doma nadáváte, ale to způsobí jedině to, že se sestra sebere a jde z domu pryč a že Vás za to nesnáší... a že by Vás nesnášela, kdyby jste chtěli, aby se šla léčit. Myslím, že v tuhle chvíli jde také o ostatní členy rodiny a nelze se zabývat jen tím, co si myslí nebo jak se cítí Vaše sestra, ale jde i o to, že soužití s ní je neúnosné pro Vás všechny. Pokud někdo bere drogy takovým způsobem jako Vaše sestra, má řadu dalších problémů jako jsou dluhy i právní potíže, tak není jiná možnost, jak se z toho dostat, než že se půjde léčit. Samo se to nespraví, spíše to bez toho nástupu do léčby bude jen horší. Myslím, že už by po tom všem bylo na místě postavit sestru před rozhodnutí, že buď se půjde léčit nebo ať se sama bez vaší pomoci zařídí podle svého. V tuhle chvíli jí nic jiného pomoci nemůže, v tuhle chvíli potřebuje jasné hranice, aby si uvědomila, že její chování má nějaké důsledky, za které musí nést zodpovědnost, není možné ji před tím chránit. Možná by bylo fajn, kdybyste Vy a možná především maminka, měly možnost se o tom poradit s někým z odborníků, mohly to probrat a zvolit nejlepší postup. Napište mi prosím, odkud jste, abych Vám mohla poslat kontakt na někoho vhodného z mých kolegů. Zatím přeji hodně štěstí.