Pervitin
Denisa
Je to silene slozite, ale byvaly pritel ma problemy s drogymi. Kouri uz hodne dlouho marihuanu a ted se dostal k pervitinu, se kterym mel uz pred nekolika lety zkusenost. Ted je na pervitinu asi skoro rok a nemuze se z toho dostat, mluvis se mnou o tom, ze se chce toho zbavit, byl dost agresivni, podivne se choval, protoze mu bylo spatne, jelikoz drogu v sobe prave nemel, tak mel abstinencni priznaky. Kdyz jsem ho pak videla po dni, poznala jsem podle jeho chovai, ze opet v sobe zase neco ma, byl strasne aktivni, smal se, hodne mluvil, pta se na hlouposti, takze si musel dat, jinak by byl na tom jeste huz nez pred tim, kdyz rikal, ze si uz nechce dat. Vim , ze to sam nezvladne, proto mu chci pomoct, jak ho mam prosim presvedcit o tom, aby s tim ted hned neco zacal delat?? Mluvil, ze chce prestat, ze je to spatne a tak dale, nakonec, vlastne drogy mi ho vzaly, rek, ze me do toho nechce zatahovat, ale ti mdal prednost drogam pred clovekem, ktery ho uprimne miloval a nyni se mu snazi pomoci. Prosim, poradte mi, jsem zoufala, vim, ze jestli s tim nekdo nezacne neco delat, tak ho to znici.Dekuji Vam za odpoved!!!

Odpověděl:
Zdravím vás, chápu, že bývalému příteli chcete pomoci a jistě není nic příjemného sledovat, jak se člověk, na kterém nám záleží, ničí. Bohužel, pokud se váš ex přítel nerozhodne svou situaci s drogama nějak konstruktivně řešit, těžko mu můžete pomoci, nelze totiž pomáhat někomu, kdo o to nestojí. A vás by to jen zbytečně vyčerpávalo. Z vašeho popisu situace si zdaleka nejsem jistá, že je váš bývalý přítel k nějaké změně skutečně motivovaný. Pro abstinenci se musí rozhodnout on sám a v takovém případě by bylo optimální, aby vyhledal odbornou pomoc. Vy byste mu pak s tímto mohla pomoci, eventuelně ho i na první schůzky doprovodit. Ale do té doby, navíc s ohledem na to, že se jedná o přítele bývalého, jsou vaše možnosti opravdu omezené. Přeji hodně štěstí a buďte na sebe opatrná.