problem ze sestrou
melalitka
ma starsi sestra ktere je 25 let droguje uz asi 4 roku.chteli bychom ji pomoc ale nevim jak.uz dvakrat mela sklony k sebevrazde.muzete mi poradit?dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete moc informací na to, abych Vám mohla dát nějakou konkrétní odpověď. Vše záleží především na tom, zda Vaše sestra o nějakou pomoc stojí či ne, zda má zájem svoji situaci změnit. Pokud ne, tak to bude velice obtížné. Pokud by měla o pomoc zájem, tak by bylo vše jednodušší. Pokud bych věděla, jaké drogy Vaše sestra bere, zda je bere injekčně, zda má nějaké další problémy související s drogami (zdravotní, právní), zda bydlí s Vámi nebo ne a také odkud jste (resp. Vaše sestra), tak bych Vám mohla lépe poradit. Existují tzv. kontaktní centra pro uživatele drog, kde jednak poskytují pomoc a poradenství uživatelům drog a jsou schopni jim zprostředkovat vhodnou léčbu, tak i pro blízké a rodiny uživatelů drog. Mohla bych Vám poslat kontakt na zařízení, které je ve vašem regionu, kde by Vám (či přímo sestře, pokud by měla zájem) byli schopni kolegové poradit. Zkuste mi napsat více informací a zkusíme společně vymyslet, co by se dalo dělat. Zatím přeji hodně štěstí.