selhání v abstinenci
LILIANA
16.1.07 jsem se vrátila z léčebny v Jihlavě, jenže jsem léčbu ukončila nedobrovolně vlastní blbostí. Jsem závislá na stilnoxu - hrozné je to s ním i bez něj. Již jsem se několikrát léčila, doma se mnou již od minulého roku nikdo nemluvil. Nejhorší je to se synem ten nepromluví vůbec!!! Jen dcera mi konečně začala věřit. Jenže já jsem zase zklamala!! Říkám si proč zase. Když jsem přijela, utírala jsem si noční stolek za fotkami dětí byly 2 tabletky - nedokázala jsem je vyhodit. A za týden při jednom konfliktu s manželem jsem je snědla. Dceři jsem se přiznala, takže mám konec i dcerou. Tak moc jsem chtěla, abych dokázala. Hrozné je chování manžela. Máme velký dům a ted musím podle něho vypadnout a rozvede se se mnou. Máme společnou firmu, ale už to nesmím dělat. Mám si najít ubytování a nějak si ho platit. Jenže v tomhle domě s velikou zahradou jsem se narodila a rodiče se kvůli nám odstěhovali. Říká, že budˇ vypadnu já nebo odejde se synem on. Ví, že je to jednoduché, protože mám ČID a nyní mi lékař navrhuje celý. Jenže já takhle nebudu mít ani na nájem. Co mohu dělat? P.S. Snad jsem si ho vzala, protože jsem neměla "suchý dům". Všichi lékaři u nás už to vědí, nechci si Stilnox nikde shánět. LILIANE

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, z Vašeho dotazu mi není jasné, na co se vlastně ptáte. Některým částem dotazu nerozumím, ale pokusím se vyjádřit k aspoň k některým částem. Píšete, že jste se léčila ze své závislosti na stilnoxu již několikrát. Nezmiňujete se kolikrát, kde, co bylo důvodem léčby, jak úspěšně jste se léčila, co Vám vyhovovalo, pomáhalo, co pro Vás bylo obtížné, proč jste nezvládla abstinovat, co Vám stilnox dává, proč a v jakých situacích ho užíváte, co by Vám pomohlo abstinovat, co Vám stilnox bere atd. Vím toho o Vás, Vašich pokusech o léčbu, i o Vaší závislosti jen velmi málo. Naposledy jste se léčila v Jihlavě, odkud jste předčasně odešla (nepíšete ale z jakého důvodu). Vrátila jste se domů 16.ledna v roce 2007 (nebo 2008?). Od doby, kdy jste přiznala dceři relaps, s Vámi doma nikdo nemluví. Navíc Vám manžel vyhrožuje rozvodem, odchodem z domu i se synem, odmítá Vás uznal jako partnera ve firmě apod. Každý, komu jen trochu záleží na jeho rodině, by měl z podobných věcí strach. Každý normální člověk by měl obavy o svou existenci i o to, jak zvládne zaplatit nájem. Chápu Vaše obavy i strach ze samoty. Nerozumím však tomu, jak myslíte to, že léčba nepomůže. Nevím, co bylo důvodem Vaší poslední hádky s manželem. Nevím, jak vypadá vaše společné soužití, dohody o práci ve firmě. Ale jestli tomu rozumím dobře, není pro Vás život s manželem v jednom domě příliš jednoduchý. Každý z nás má právo rozhodnout se, s kým a jak chce žít. Máte na to právo Vy, i Váš manžel. Je jen na vás dvou (resp. rodině), jestli a jak se domluvíte. Ale pravdou je, že ve vzteku nebo pod vlivem léků, se na podobných věcech moc domlouvat nedá. V některých případech je lepší domluvit si schůzku někde v poradně, kde bude třetí nestranný člověk a neutrální půda. A v případě, že jde o firmu, dům, děti a majetek, není od věci oslovit právníka. Jak to bude dál se závislostí na stilnoxu, záleží jen na Vás. Nikdo Vám nemůže v braní prášků zabránit. Ale jestli jste se rozhodla zbavit se závislosti na lécích, nedejte se odradit nějakým relapsem a pokračujte dál v abstinenci. Sama víte nejlépe jestli a jakou pomoc k tomu budete potřebovat. Možná je to léčebna, možná ambulantní kontakt s odborníkem... vím toho o Vás příliš málo, než abych Vám mohla zodpovědně poradit. Nevím, jestli jste v mé odpovědi našla to, co jste potřebovala. Jestli ne, napište znovu. Držím Vám palce a přeju hodně sil, trpělivosti a odvahy. S pozdravem, Gabriela Koryntová.