detox
zdenek
je z Prahy 8,jde mi o to jak konkretne postupovat,me to v Sananimu nereknou,a na nej neni spolehnuti,ze tam dojde,i kdyz podle nej chce...potom jsem si predstavoval nejakou tu farmu...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud jste z Prahy, je situace méně komplikovaná, zde je možností několik. V tuto chvíli nicméně myslím pro Vás. Doporučila bych Vám se obrátit na některé ze zařízení, která pracují přímo s rodiči a blízkými uživatelů drog. Nevím, se kterým zařízením o. s. SANANIM jste byl v kontaktu, jestliže říkáte, že by Vám nějaké informace o podmínkách detoxu neposkytli. Předpokládám, že syn dochází do kontaktního centra, kde mu jsou schopni poskytnout pomoc při zprostředkování léčby. Myslím, že by jistě poskytli informace i Vám, s tím, že ale syn by si skutečně měl nástup do léčby vyřídit sám. Posílám kontakty na Denní stacionář SANANIM, kde probíhají každé úterý od 17 do 18.30, dále na specializovanou Poradnu pro rodiče a také na o. s. ANIMA, které pracuje výhradně s rodinami a blízkými uživatelů drog. Denní stacionář - SANANIM Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 PhDr. Ilona Preslová e-mail: preslova@sananim.cz, stacionar@sananim.cz http://www.sananim.cz Poradna pro rodiče - SANANIM sídlí v prostorách Café Therapy, Školská 30 110 00 Praha 1 Telefon: +420 739 268 527 Mgr. Štěpánka Čtrnáctá Email: ctrnacta@sananim.cz www.sananim.cz Občanské sdružení Anima pro péči o rodiny závislých (psychoterapeutické zařízení) Apolinářská 4a, Praha 2, 128 00 telefon: 224 968 238 http://www.anima-os.cz Co se týče léčby pro syna, v Praze je možné nastoupit na detox u Apolináře a v Bohnicích (viz kontakty níže). Dále je ale také možné nastoupit na detox i následnou léčbu do některé z mimopražských léčeben zaměřených na léčbu závislostí (popř. odsud po nějaké nastoupit i do terapeutické komunity - což myslíte asi tou farmou). Léčbu v komunitě je lépe začít vyřizovat co nejdříve, mívají čekací doby a je vhodné tam přejít rovnou z detoxu nebo krátkodobé léčby v psychiatrické léčebně (kde se dá člověk psychicky i fyzicky do pořádku aspoň natolik, aby byl schopen léčbu v komunitě absolvovat). Detoxifikační jednotka Apolinář při Všeobecné fakultní nemocnici Apolinářská 4, Praha 2, 120 00 telefon: 224 968 222 MUDr. Oliver Nyarhidy http://www.vfn.cz; www.abstinence.cz Na webu www.abstinence.cz/index.php?rubrika=10 můžete najít některé podrobnější informace o průběhu detoxifikace. Psychiatrická léčebna Bohnice, oddělení léčby závislostí - muži Ústavní 91, Praha 8, 181 02 elefon: 284 016 331, 284016 249 Prim. MUDr. Nešpor Karel http://www.plbohnice.cz, www.mujweb.cz/veda/nespor Dále posílám kontakty na léčebny, které jsou zavedené, kvalitní a věnují se léčbě drogové závislosti. Často z nich přechází pacienti do léčbyx v terapeutických komunitách. V léčebně v Bílé Vodě dokonce jedna z terapeutických komunit funguje přímo v areálu. Psychiatrická léčebna Červený Dvůr 1, Český Krumlov, 382 08 telefon: 380 739 131 Prim. MUDr. Jiří Dvořáček http://www.cervenydvur.cz Zde naleznete podrobnější informace ohledně léčby http://cervenydvur.cz/?page_id=5 Psychatrická léčebna Bílá Voda 1, 790 69 telefon: 584 413 208 MUDr. Petr Jeřábek, Ph.D. http://www.pl.bila.voda.jesenicko.cz. Přeji hodně štěstí Vám i synovi.