Subutex i.v.
Anonymous
Dobry den, nevim jestli se tu podobny dotaz jiz neobjevil, ale zajimalo by me jaka realna rizika hrozi pri uzivani leku Subutex nitrozilne (rozpusteni ve vode, nahrati, cca 2mg denne rozdelene do 2-4davek) Rad bych vedel co hrozi napr. po roce takoveho uzivani a co napr. po 5-ti letech atd. Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Injekční užívání subutexu s sebou nese problémy jako užívání kterých koliv jiných drog - devastace cévního systému, opakované infekce, ... výsledkem je zhoršená průchodnost cév, z toho rezultují otoky, opakované infekce vedou k poškození i vzdálených orgánů, například ledvin, abscesům na různých místech, v játrech, v mozku, oku, ... Pří sdílení injekčního náčiní nebo parafernálií je celkem obvyklá žloutenka typu C, HIV zatím méně často. Injekční aplikace tablet s sebou pak nese specifické poškození - obsah plnidel a jiných pevných, případně nerozpustných látek může zhoršit průtok krve plicemi (krev z těla při okysličování v plicích prochází kapilarami, kde se pevné částečky mohou zachytit) - výsledkem může být že se začnete dusit a tento stav je již nevratný, poškozené plicní řečiště se již neobnoví. Jinak by se měl na trhu od 1.2.2008 objevit suboxon, v podstatě se jedná o subutex smíchaný s naloxonem, který při injekční aplikaci zablokuje opiátové receptory a způsobí prudký a okamžitý absťák. Při aplikaci pod jazyk se naloxon nevstřebává.