Otec alkoholik
Di
Dobrý den, začínám být zoufalá, táta nekontrolovatelně pije alkohol, následně toho vždy lituje a má černé svědomí, ale tak to jde do nekonečna. Jak mu máme pomoci? Nechce si problém připustit. Máma mu už dávala ultimáta, ale nic nepomohlo. Co máme dělat? Děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, úplně chápu, jak vás situace s vaším tátou trápí a cítíte se bezmocní. Ale bohužel, pokud si on sám svůj problém s alkoholem nepřipustí a nebude ho chtít řešit, jsou naděje na změnu k lepšímu dosti malé. Můžete se pokusit otce motivovat také tím, že budete apelovat na jeho zdravotní stav a rizika, která alkohol představuje, ideální by bylo zapojit do toho i jeho ošetřujícího lékaře. A dávat mu jasně a trvale najevo, jak vám jeho pití vadí. Nevím, co všechno jste již vyzkoušeli, jak dlouho tato situace trvá. Ale myslím, že by vám mohlo pomoci problém zkonzultovat s některým odborníkem na závislosti osobně. Bohužel, v tomto případě neexistují žádné jednoduché a zázračné rady a internetová poradna není optimální místo, kde by se takovéto problémy daly vyřešit. Doporučila bych vám obrátit se na některou AT (=alkoho-toxi) ordinaci, které se na závislosti specializují a mohly by s vámi probrat vhodnou strategii, jak tátu k léčbě motivovat. Navíc byste také získali potřebnou oporu pro sebe, kterou si nepochybně zasloužíte. AT ordinace jsou ve všech větších městech a jejich seznam najdete na stránkách www.drogy-info.cz vpravo v rubrice "mapa pomoci". Přeji hodně sil.