marihuana
Dobrý den, můj syn má problémy s drogami. Nebydlí s námi doma. Ujišťuje mě, že nebere tvrdé drogy, ale že si jen zřídka zakouří marihuanu. Včera jsem ho poprvé viděla ve stavu, který se mi nelíbil. Měl rozšířené zorničky a byl nervní, také nekoordinované pohyby se snažil zakrývat, ale poznala jsem, že není v pořádku. Prosím o radu, zda může jít i o tvrdé drogy a jaké jsou příznaky jak užívání marihuany, tak pervitinu nebo jiné tvrdé drogy. Děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, popisy příznaků užívání jednotlivých drog najdete na těchto stránkách v rubrikách o těchto drogách. Rozšířené zorničky a nekoordinované pohyby, jak je popisujete u svého syna, by svědčily nejspíše o užití některé ze stimulačních drog (pervitin, kokain...), ale těžko soudit takhle přes internet. (Rozšíření zornic mohou způsobit i některé léky). Rozumím tomu, že si o syna děláte starosti, ale pokud je dospělý a nebydlí s vámi, jsou vaše možnosti situaci ovlivnit, dost omezené. Můžete s ním zkusit ještě v klidu promluvit, neptat se ho hned na drogy, ale spíše mluvit o svých obavách, o tom, že jste si všimla změn v jeho chování, že máte strach, aby se nedostal do nějakých potíží. Uvidíte jak bude reagovat, bohužel, pokud on sám nebude mít zájem si nějaký problém připustit , tak s tím zatím mnoho nenaděláte. Možná by vám pomohlo, kdybyste si o tom, co vás trápí, mohla s někým promluvit osobně. Existují zařízení, která poskytují poradenství také rodinným příslušníkům uživatelů drog. Jestli byste měla zájem někam zajít a probrat to, dejte vědět region a my vám zkusíme nějaké vhodné zařízení doporučit. Zatím přeji hodně sil.