simča
Zdravím Vás,moc bych Vám chtěla poděkovat paní Orlíková za ochotu poradit,i když mi tedˇnení zrovna do smíchu,je třeba začít uvažovat jak na to.Proto Vás opět prosím o radu jak pokračovat.Nevím jak s ním promluvit nebo mám radši prostě zbaběle utéct?Moc mi na něm záleží,ale nevím jestli mu dokážu nějak pomoc!Určitě se mi nepřizná a bude si vymýšlet pohádky!Jsem bezradná,prosím pomozte!Děkuju Vám moc simča

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vím, že je to pro Vás složitá situace. Pokud si budete chtít o tom s přítelem promluvit, tak je potřeba se připravit na to, že to bude náročné. Zkusila bych mu říct, že jste si všimla, že se s ním v poslední době něco děje a že o něj máte obavy a že máte také obavy, že by to mohlo souviset s drogami. Pokud Vám bude zapírat, vymýšlet si a nebude ochotný si problém ani přiznat, natož se situací něco dělat, tak bych Vám skoro radila, abyste vzala nohy na ramena. Člověku, který nechce, se totiž pomoci nedá. Není to žádná zbabělost, ale je to jediné rozumné, co můžete v takové chvíli udělat. Pokud byste s ním za takových okolností zůstávala dál, tak jeho chování k Vám a Váš vztah bude pravděpodobně čím dál horší, Vy se budete trápit a snažit se příteli pomoc a on o to nebude stát a budete se točit v bludném kruhu. Pokud by užívání drog přiznal a měl zájem o nějakou pomoc, tak napište a zkusíme vymyslet, co by se dalo dělat a kam by se případně mohl obrátit pro odbornou pomoc. Zatím přeji hodně štěstí a myslete v tuto chvíli především na sebe.