pervitin
Petr
Dotaz: Dá se obejít Drogový test "Instant-View proužek? Test jsem použil na svou dceru s výsledkem částečně pozitivním.Dcera tvrdí ,že pervitin použila před třemi nedělemi. Jak dlouho trvá než test bude negativní. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Orientační testy na drogy nemohou být částečně pozitivní. Buď test pozitivní je nebo není, popř. je z nějakého důvodu neplatný. V případě, že čárka na testu, která označuje pozitivitu, je hůře viditelná, tak to ale neznamená, že test je "částečně pozitivní". Prostě pozitivní je. Riziko, že test bude tzv. falešně pozitivní (zobrazí se jako pozitivní, i když testovaný žádnou drogu neužil a test by tedy měl být negativní), je velmi malé. Pokud chcete mít 100% jasný výsledek, je lépe zvolit laboratorní vyšetření. Jestliže dcera měla pervitin před třemi týdny, je velmi nepravděpodobné, že by byl test ještě pozitivní. To by předtím musela drogu užívat skutečně intenzivně a dlouho, aby test vykazoval pozitivitu po tak dlouhé době. Obvykle se testy negativizují do týdne. Závěrem - test byl s největší pravděpodobností pozitivní. Je ovšem jisté, velmi malé (cca 1%) riziko, že test byl falešně pozitivní. Pokud dcera předtím nebrala drogy každý den po několik měsíců, není pravděpodobné, že by drogu užila naposledy před třemi týdny. Spíše drogu měla naposledy v rozmezí posledních deseti dnů před testem. Asi by stálo za to s ní o tom promluvit. Napadá mě, že pokud dcera má potíže s užíváním drog, bylo by na místě využít také nějakou odbornou pomoc, kde by mohla dcera i Vy získat potřebné informace, podporu a mohli byste zkonzultovat, jak postupovat dál. Řešit to svépomocí pouze pomocí testování není úplně nejlepší řešení. Když mi napíšete, odkud jste, kolik je dceři let a nějaké podrobnější informace o jejím drogovém problému (jak dlouho drogy bere, jaké další problémy se k jejímu užívání drog vážou, zda bere drogy injekčně) tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, kam byste se mohli obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.