závislost
dobrý den, před několika lety se léčil přítel v červeném dvoře na zavislost na hracích automatech.po 3 měsících byl propuštěn, tvrdí, že je vyléčen a mám pocit, že automaty mu nic neříkají.ale mám obavy z jeho závislosti na alkoholu(pivu) a nejsem si jistá, zda něco si občas nebere-má změny nálad, někdy je unavený, někdy hyperaktivní, nemaka, protože se mu nechce, má stále problémy s penězma. je mi už 35 let, ale v těchto věcech vůbec nemám jasno, nesetkala jsem se s tím. jak to mohu poznat?ráda mu pomůžu, ale už je toho na mě dost

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vůbec se Vám nedivím, že jste z toho už unavená. Bohužel se stává, že jedna závislost vystřídá druhou. Problémy s alkoholem byste asi poznala (časté pití, opilost, neschopnost abstinovat atd.), problémy s drogami se projevují různě. Střídání nálad, energie a nedostatečná vůle pracovat mohou být ukazatele, to je pravda. Jistě to ale zjistíte jen tak, že se budete o tom s přítelem bavit. A Vy si budete muset sama rozhodnout, kam až jste ochotná zajít a snášet jeho potíže. Pokud byste chtěla celou situaci probrat detailněji, doporučila bych zajít za odborníkem na závislosti a poradit se s ním jak dál ve Vaší situaci.