thc v moči
cidx
Dobrý den,dělám zkoušky do ozbrojených sil čr a součástí je i chemický rozbor moči. Je možné z něho zjistit,že jsem před pěti týdny vyzkoušel marihuanu (4x si potahnul)? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Obvykle se při přijímacím řízení do armády a k policii dělají testy na přítomnost drog v organismu ze vzorku moči. THC (účinná látka marihuany) se dá v testech detekovat v rozmezí od jednoho do 30 dní po posledním užití, závisí to na frekvenci předchozího užívání a jeho intenzitě. Pokud se jednalo o jednorázovou zkušenost, tak by testy měly být do 14 dní po užití negativní. Tedy je velmi nepravděpodobné, že by při Vašem testu bylo možné užití marihuany zjistit. Nicméně jen na závěr - myslím, že kouření marihuany se úplně neslučuje se zodpovědností práce u ozbrojených sil. Navíc mám takový pocit, že v armádě i u policie se dělají i namátkové testy na drogy. Tak to je do budoucna, abyste věděl :-)