predavkovani
Koko
DObry den,chci se zeptat,kamarad se mi predavkoval pervitinem,asi 3gramy mel,po dvou dnech stale nemuze poradne mluvit a spatne vidi,nemuze zaostrit,zornicky nefunguji....dva dny stravil v halucinacich...co pro nej muze okoli udelat?mel by vyhledat lekare?nebude mit nejake nasledky?dekuju Veronika

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Takto přes internet nemohu posoudit, jaký je v tuto chvíli zdravotní stav Vašeho kamaráda a zda to na něm zanechá nějaké následky. Následkem předávkování Váš kamarád měl zřejmě toxickou psychózu, která se projevila těmi halucinacemi. Toxická psychóza obvykle odezní, pokud člověk začne abstinovat, spontánně. Ty další příznaky s tím mohou souviset, ale také se může jednat o nějaké organické poškození. Nevím, nakolik je zmatený, dezorientovaný, zda má v tuto chvíli halucinace nebo je paranoidní... Myslím, že by měl být především v klidu, v žádném případě neužívat dál jakékoliv drogy nebo látky včetně léků, marihuany či alkoholu a nejlépe by bylo, kdyby se z toho pokusil vyspat. Možná by nebylo od věci kontaktovat nějaké psychiatrické zařízení. Zvláště, pokud by se příznaky v následujících dnech nelepšily nebo došlo ke zhoršení. Také vlastně nepíšete, zda předávkování bylo neúmyslné nebo úmyslné (tedy se sebevražedným úmyslem). Pokud šlo o úmyslné předávkování, tak by se pokusila kamaráda dostat k psychiatrovi, co nejdříve, nejlépe okamžitě, abyste předešli dalšímu zhoršení stavu a event. dalšímu sebevražednému pokusu a zajistili mu odbornou pomoc.